Sajthantering i DW MX 2004 - brådis!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-13 14:07

Hej!

Sitter med en kund på tråden som kör MX 2004, själv har jag bara gamla MX, så jag har inte möjlighet att kolla det hela själv. Behöver lite hjälp snarast med att få styrsel på hur sajthanteringen funkar i nya versionen; snälla någon som har nya MX, berätta för mig hur man enklast gör för att få fram sajthanterinsfönstret med de två kolumnerna för fjärrplats och lokal plats och/eller trädstrukturen där man ser alla sajtens filer. F8 (gamla snabbkommandot) verkar inte funka längre, och i menyraden finns inte heller "site map" som ett alternativ under rubriken "site". Inte heller under "windows" finns något relevant alternativ, såvitt jag förstår.

Macromedia har alltså ändrat hela systemet för filhantering på sajten, därav min (och kundens) desperation.
Hur gör man, tacksam för snabb hjälp!

Snabbtangenten F8
Menyvalet Window : Files

Så fungerar det på de standardinstallerade och till 7.0.1 uppdaterade DW MX2004 jag sitter vid nu.

//Mikael

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-13 15:12

OK, men får du upp både den lokala platsen och fjärrplatsen sida vid sida då, som i de äldre versionerna?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-08-13 15:46

Längst upp till höger i "File" fönstret har du en symbol som ser ut som en fyrkant med ett kors i. Det är "expand/collapse". Testa den. Sen måste du (kanske) dra loss fönstret om det sitter i en kolumn med andra paletter.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-13 16:26

Tack Danne och Mikael! Får förmedla era tips vidare till min kund, och hoppas han får ordning på det hela. men ändå, när jag som hastigast provkört hans masikn med nya versionen måste jag konstatera att jag inte tycker att Macromedia löst det här optimalt, direkt… Krångla till en väl fungerande och bra lösning i onödan, blir min dom.

1
Bevaka tråden