Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quinn, Tetris i Multiplayer

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ladda ner det otroligt beroende framkallande tetrisklonen Quinn från versiontracker och se vem som lyckas slå rekordet.

Senast redigerat 2004-08-13 04:06
  • Oregistrerad
  • 2004-08-13 01:35

skitskoj spel!

alla kan skriva sina rekord här

mina,

Score: 22 489
Lines: 124

/S

Score : 54 280
Lines: 215

Spelet är gratis och hittas här -> Quinn (870 KB)

Måste också passa på att säga att Quinn är den mest visuellt tilltalande Tetris-klon jag sett. Små saker som till exempel att spelet pausar automatiskt när man byter program och bitarna studsar lite lätt när de landar gör att programmet känns mycket finslipat. Rekommenderas verkligen!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-13 09:24

Det var inte igår man spelade Tetris... Quinn är ju kanon. Ska bli kul att testa i nätverk.

Jag måste säga att jag är lite stolt (en liten stund i alla fall). Resultat på första (och hittills enda) försöket:

Score 63 447
Lines 224

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-08-13 10:48

Score 69 924
Lines 211

Nu har jag ökat på mitt personbästa, men det slår inte de två sista inläggen
Score: 60 218
Lines: 159

Senast redigerat 2004-08-13 21:22

Score: 138 600
Lines: 169

/JD

Vi kommer att köra en turnering i detta ikväll klockan 2100.

Mer info i denna tråd: http://99mac.se/forum/showthread.php?p=401754

  • Oregistrerad
  • 2004-08-17 11:35

Score: 107629
Lines: 270

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-08-18 22:23

125515 / 387

24390/122

38387/109 - Jag börjar bli uppvärmd.

Det enda jag saknar är lite ljudeffekter dock samt musiken från det ursprungliga Tetris som jag har på min SE/30

Senast redigerat 2004-08-19 19:10

Tetrinet, ett häftigare alternativ till Quinn

För alla Quinn-fans; we present to you....

Tetrinet!! Samma princip: ett tetris som du kan lägga in egen grafik i och spela mot andra. Vad är skillnaden då? Jo Tetrinet är otroligt mycket mer offensivt än Quinn. I Quinn slår man motståndarna genom att få bort rader som istället byggs upp på motståndarens spelplan. I Tetrinet finns det ett mycket ondare system. är du får bort rader skapas det specialblock märkt med en bokstav på planen. Lyckas man få till en kombination så att specialblocket elimineras så poppar bokstaven upp i ens "inventory". Denna bokstav innebär olika elaka saker för motståndarna. Vissa bokstäver innebär att jag kan få en motståndares block att röras till i en enda röra. Andra har "snälla" funktioner som man kan använda på sig själv, tex rensa hela sin spelplan eller få bort några rader.

En av de absolut elakaste specialarna är "S" som innebär att du kan byta spelplan med någon av motståndarna (för övrigt kan man hela tiden se alla andra motståndares spelplaner, till skillnad från Quinn där man bara ser sin egen). "S" är alltså väldigt uppskattat när ens egen spelplan inte ser något vidare ut.

Tetrinet kan spelas av 6 pers samtidigt. Man kan spela över internet direkt när man laddat ner det, antingen över officiella tetrinet.org servern eller skapa egen som i Quinn. För 5 år sedan när jag gick i gymnasiet gick alla raster åt att spela tetrinet på polarna. 6 pers som frenetiskt kastar elaka specialare på varandra. Det var otroligt kul och jag hoppas att vi kan testa spelet på 99mac. I Quinn har matcherna en tendas att ta slut väldigt snabbt. Räcker med att ett par personer får bort 3 rader efter 15-20 sekunder så sabbas 70 % av spelplanen för resten av spelarna. I Tetrinet har man alltid en rimlig chans att ta igen. Spelet är verkligen perfekt balanserat.

Laddas ner här (spelet är gratis förstås): TetriNet

Haha, va grymt! Visste inte att det fanns till mac. Spelade det jämt när jag gick i gymnasiet

Det såg inte alls lika finslipat ut som Quinn (visuellt framför allt), faktum är att det inte ens gick att starta ett spel hos mig.
"En av de absolut elakaste specialarna är "S" som innebär att du kan byta spelplan med någon av motståndarna" och "Spelet är verkligen perfekt balanserat." får jag verkligen inte att gå ihop Går det att stänga av dessa extrafunktioner så man kan få ett gammalt klassiskt nätverkstetris?

Ursprungligen av Christofer:

Det såg inte alls lika finslipat ut som Quinn (visuellt framför allt), faktum är att det inte ens gick att starta ett spel hos mig.
"En av de absolut elakaste specialarna är "S" som innebär att du kan byta spelplan med någon av motståndarna" och "Spelet är verkligen perfekt balanserat." får jag verkligen inte att gå ihop Går det att stänga av dessa extrafunktioner så man kan få ett gammalt klassiskt nätverkstetris?

Jag tror denna mac-version går att spela mot pc-användare och isf skall dessa "specialare" kunna stängas av.

Kan även passa på att meddela att Quinns utveckling att fortsätta i höst, och då finns bl a så stöd för att se andras spelytor med i planerna.

Christofer: Spelet är endast i Alphastadium på Mac ännu så för att starta spelet måste man skriva kommandot /start

Stänga av extrafunktionerna vet jag inte om går, då de är en stor del av gameplayen i Tetrinet. Meningen ÄR att man inte ska känna sig säker utan det är blodigt allvar hela tiden. Om du inte på något sätt påverkar dom du spelar med, varför spela tetris i nätverk? Ska man bara gå på poäng kan man ju fortsätta spela Quinn och posta resultat på forumet, men vill man se vem är mest taktisk/bäst på att överleva är det det offensivare tetrinet som gäller. Tetrinet är som deathmatch för tetris. Quinn är singleplayer

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-20 17:39

Eftersom min flickvän nästan slog mitt rekord så körde jag en stressomgång och fick ihop 63522 poäng, 177 lines, 12,2 lines per minut.

Ganska nöjd.

Jag skulle vilja ha mulitplayer på en burk i ett kommande Quinn förresten.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-21 00:17

Min highscore som lyckats med är:

Score: 172 334
Lines: 396
Levels: 4-10
Lines per minute: 21.8

Slå den ni

//Trinodia

  • Oregistrerad
  • 2004-09-21 01:48

J ö s s e s !

Jag som var hyfsat nöjd med 36.560...

1
Bevaka tråden