Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Episerver

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet om det finns något användarverktyg för Mac som gör att man kan göra editering på sidor som använder episerver 4. Min mor sitter på ett kontor som har Episerver för både editering av hemsidor och medlemsregister. Hon är intresserad av att köpa Mac, därav frågan.

/™

  • Oregistrerad
  • 2004-08-12 12:44
Ursprungligen av Treasuremine:

Är det någon som vet om det finns något användarverktyg för Mac som gör att man kan göra editering på sidor som använder episerver 4. Min mor sitter på ett kontor som har Episerver för både editering av hemsidor och medlemsregister. Hon är intresserad av att köpa Mac, därav frågan.

/™

Har EpiServer på jobbet och det fungerar tyvärr inte för mig att anväda min Mac till att redigera med. I EpiServer 4 använder man sig av Internet Explorer för nästan allt arbete utom själva programmeringen av webobjects där det är Visiual Studio som gäller. Den ver. av IE som krävs är 6 eller senare och den finns ju inte till macen.

Ursprungligen av Dobbis:

Har EpiServer på jobbet och det fungerar tyvärr inte för mig att anväda min Mac till att redigera med. I EpiServer 4 använder man sig av Internet Explorer för nästan allt arbete utom själva programmeringen av webobjects där det är Visiual Studio som gäller. Den ver. av IE som krävs är 6 eller senare och den finns ju inte till macen.

Så trist.
Det är med andra ord ytterligare ett i raden av alal program som låser fast folk i en plattform.

/™

  • Oregistrerad
  • 2004-08-19 10:26

Vi ska få EPIserver här med. Fö j---igt är det!

Microsofts strategi att skapa egna standarder som ingen annan kan(?) eller får(?) följa, sabbar hela vitsen med internet. Att ett företag beter sig så i vinstens namn är väl på något sätt naturligt. Men att den breda allmänheten bara böjer sig fram och tar det och t.o.m. tycker att det är bra, gör mig riktigt upprörd.

Det är vad jag förstår i praktiken förbjudet att tillverka en webbläsare med vilken man kan redigera i EPIserver.

Min hittills neutrala/halvpositiva inställning till EPIserver övergår av flera skäl mer och mer till en negativ...

P.S. Och jag är ändå en positiv människa i grunden...

1
Bevaka tråden