Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre glid till datormusen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det några tips på hur man kan göra datormusen mer lättglidande mot underlaget. Som det är nu blir precisionen lidande av de lite ryckiga rörelserna. Trådlösa möss med extravikten från batterierna gör inte saken bättre. Finns det musmattor som ger lägre friktion, eller särskilda smörjmedel?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-08-11 14:17

Jag som har ungar snodde en burk barnpuder för den minsta och strör litegrann på bordet då o då, å så stryker jag ut det med handflatan och får handen lite torrare på köpet.

(Idé: Man kanske skulle hälla över pudret i en aluminiumburk och sälja det som Computer Mouse Friction Remover dyrt som faaan....)

Barnpuder kan vara värt att prova. Inge dum affärsidé för övrigt, se bara till att göra prislappen fet nog.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-08-11 14:38
Ursprungligen av Niklas Z:

Barnpuder kan vara värt att prova. Inge dum affärsidé för övrigt, se bara till att göra prislappen fet nog.

Nädå, idén är perfekt och funkar utmärkt. Tyvärr kan kunder som också är småbarnsföräldrar känna igen doften från händerna och börja undra vad man håller på med....

Mouse pads!
Alla gamers använder sig av små lappar som man klistrar på musens undersida.

Sen är det inte helt fel att komplettera med en bra musmatta.
Själv kör jag med Steelpad, Icemat och Funcsurface är också bra. Lovar att det är STOR skillnad.

Kör också med en fUnc Industries sUrface och den är hur skön som helst. Iofs är jag ingen gamer, men
uppskattar när det glider lätt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-11 15:40

Såna klisterlappar, "Mouse Skatez" är ett billigt sätt som funkar hyfsat. Finns till exempel här.

Annars är det en hård musmatta som gäller.

Fast vill man hålla utgifterna nere funkar faktiskt en sån här alldeles utmärkt om man ser till att lägga en tunn gummimatta eller motsvarande under, så den ligger still.

1
Bevaka tråden