Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bredbands-modem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är äntligen telestationen jag hör till utbyggd så nu tänkte jag teckna Bostreams Istream-abonnemang. Jag antar att jag kommer att bli erbjuden någon form av bredbands-modem av Bostream - ska jag i så fall ta det?
Jag har en G4 450 AGP med airport-kort installerat (ingen basstation) och kör Panther så jag behöver ju ingen extra brandvägg, egentligen (eller hur?).
En router behöver jag iosf för jag har flera burkar hemma, men vad ska jag köpa?

undrar Jakob Sollerman

Adsl tips

Har liknande frågor. Ska flytta och där jag ska bo finns adsl möjligheter. Vad ska man välja, abonemang, modem och annan utrustning?
Har nästan ingen nätverkserfarenhet förrutom att koppla ihop ett par macar. Har tänkt att ha två macar med panther och två pc med xp ihopkopplade och uppkopplade. Ngn som vet var det finns en bra beskivning på hur man bär sig åt, och vad behöver jag? Kommer nog inte att köra trådlöst tror jag.

  • Medlem
  • 2004-08-11 20:16

Det finns hur många trådar om detta som helst. Och ni har inte missat att Bredbandsbolaget har köpt Bostream? Kan bli en aning förvirrat som helst med priser och installationstider.

Men sammanfattningsvis: Enligt min mening så ta ett av deras paketerbjudande, dvs "bredbandsmodem". Mycket enklare att prata med supporten om så behövs. Efter den kopplar man in en router som gör det möjligt för fler att koppla upp sig. Trådlöst eller ej. Brandväggar och annat följer med alla routrar idag, men det skadar aldrig att köra dubbelt.

Personligen har jag inget emot D-Link, men andra förordar Linksys, Netgear och Apple (!)

Men som sagt, sök på forumen så hittar ni mängder av trådar.

1
Bevaka tråden