Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfa via P900 gprs

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-08-09 13:55

Hur gör man för att kunna koppla upp sig från powerbookens bluetooth via P900 och dess gprs?

Ursprungligen av Robban B:

Hur gör man för att kunna koppla upp sig från powerbookens bluetooth via P900 och dess gprs?

Jag har också ställt frågan och fick följande svar. Dock har jag inte tagit tag i det där än.

Testa Mobile High Speed!

Ursprungligen av Robban B:

Hur gör man för att kunna koppla upp sig från powerbookens bluetooth via P900 och dess gprs?

Hej Robban,

jag har en P900 och det är riktig huvudvärk att få det att fungera via GPRS. Till slut gav jag upp och köpte ett program som heter "Mobile High Speed" som gör alla inställningarna åt en, och sedan dess har det funkat i stort sett perfekt (när jag väl lärt mig var fallgroparna ligger, tex att man måste para om telefonen ibland etc).

Testa det programmet. Kostar en slant men löser ditt problem!

mvh / Heimdall

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-08-26 14:08
Ursprungligen av Heimdall:

Hej Robban,

jag har en P900 och det är riktig huvudvärk att få det att fungera via GPRS. Till slut gav jag upp och köpte ett program som heter "Mobile High Speed" som gör alla inställningarna åt en, och sedan dess har det funkat i stort sett perfekt (när jag väl lärt mig var fallgroparna ligger, tex att man måste para om telefonen ibland etc).

Testa det programmet. Kostar en slant men löser ditt problem!

mvh / Heimdall

Låter kanon, har du någon länk?

Länk

Ursprungligen av Robban B:

Låter kanon, har du någon länk?

Varsågod:

http://www.novamedia.de/

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-08-26 14:55

Tackar:)

Du kan ju testa att lägga denna i Macintosh HD:Library:Modem Scripts:

Vad får ni för fel? Det är inga problem att koppla upp en Mac och en P900 via GPRS. Säg bara vart det börjar krångla så kan jag hjälpa till!

/Stefan

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-08-26 20:17

Var nog inga större problem nu när jag har detta program:) Fast innan fick jag det inte att lira men orkade inte anstränga mig så hårt..Använder det mest när jag är i Sverige och inte vill koppla upp mig via modem..

1
Bevaka tråden