Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quake 3

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska om drygt 1.5 månad köpa en PowerBook (min första mac). Och de senaste dagarna har jag fastnat för Quake 3 till PC. Vilket som också finns till mac. Nu undrar jag om det är någon här inne som spelar det eller vet om det finns en del spelare med mac. Eller är spelet helt förlegat på macsidan?

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-08-07 21:32

Jag lirar om någon annan vill lira, annars inte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-08 00:44

Jorå... det finns nog några... jag är en...
Men det spelar väl ingen roll vilket OS man kör det på? Mac, Linux eller PC... inget som märks när man spelar i vilket fall.

Vet en hel del som lirar Q3 på Mac, men då handlar det om moddar, i mitt fall Urban Terror 3.6. Brukar vara så med lite äldre FPS spel på Mac, ju äldre spelet är, desto fler använder det till någon mod, å desto äldre/impopulärare moden blir på Pc-sidan desto högre andel av de kvarvarande spelarna har mac.. (pga avsaknaden av pinfärska spel till mac...)

and so the old man begins to tell a story...
ock ock, jag minns de gamla tiderna med unreal (1) och den ack så roliga men döende modden Infiltration.. mot slutet var nästan all macspelare, o till och med jag fick erbjudande från varenda kvarvarande klan att gå med... ack de tiderna!!

Sen när jag får min Mac så kan vi ju dra igång en Quake 3 klan

Om någon dessutom kan förklara för en, som jag tycker själv normalbegåvad os x-användare, hur tusan man installerar Q3A när man bara har tillgång till original-CD:n från typ 1999...?

För tusan, jag har satt upp inloggning med Kerberos, skumma filsystem och elände på min kärra, men jag lyckas för allt i världen inte förstå hur man tar en vanilj-Q3A och får den att fungera på 10.3

Ursprungligen av Pegges:

Om någon dessutom kan förklara för en, som jag tycker själv normalbegåvad os x-användare, hur tusan man installerar Q3A när man bara har tillgång till original-CD:n från typ 1999...?

För tusan, jag har satt upp inloggning med Kerberos, skumma filsystem och elände på min kärra, men jag lyckas för allt i världen inte förstå hur man tar en vanilj-Q3A och får den att fungera på 10.3

Utgår då ifrån att du inte har någon OS9 systemmapp (Classic).
Går det inte bara att strunta i installeraren? På CD:n ligger ju en mapp som heter Quake3, går det inte att bara kopiera den?

Ursprungligen av Emrik P:

Utgår då ifrån att du inte har någon OS9 systemmapp (Classic).
Går det inte bara att strunta i installeraren? På CD:n ligger ju en mapp som heter Quake3, går det inte att bara kopiera den?

I och för sig har jag Classic. Problemet är dock att jag absolut inte kan hitta en patch som bumpar vanilj-Q3A till senaste OSX-Q3A. Det låter som att det är väl bara att ladda ner, men jag hittar den inte!

Quake 3 Arena X 1.3.2

Det enda man behöver lägga in efter installation är "pak0.pk3" filen som ligger i "baseq3" mappen

  • Oregistrerad
  • 2004-08-28 19:27

Så sant så sant ...

Lirar oxo Q3, tar gärna en match med någon annan Macgamer ~~

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-28 20:40

Behöver man serial eller kan man köra på den där versionen från versiontracker när man ska spela online?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-28 22:09

Dom frågar efter cd-key ... Samt att du behöver filer från orginal CD'n ,, ,, (eller någon kompis CD).

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-09-01 21:13

Jag spelade q3 som fan förut, men då var det mer seriöst...Har spelat i några klaner under tiden då man nötte som fan. Men nu spelar man lite CA då och då.

Inlägget är redigerat pga av att det relaterade till piratkopiering, vilket är förbjudet enligt Forumregler för 99mac.

/Christofer

Senast redigerat 2004-09-09 23:00

Kul föresten med norrbottnigar...det är sällan man ser några här..

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-09-09 23:02

Om det finns intresse för någon slags klan kan nog jag vara med och lira lite också, även fast jag är rätt kass på FPS-spel.

Jag ställer upp som kanon-mat

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-10 08:18

/me letar efter Q3-CD'n.

Lite ca kan vara skoj. Allt annat kräver för mycket tänkande och det är för jobbigt.

jag hittade min cd key häromdan.. jag är gärna på att spela.. helst OSP eller Rocket Arena 3.. jag kan stå för server på antingen eller

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-10 12:05

Sa nån ra3?
I'm there. För mycket fjortisspam på map11 för att orka lira public...

  • Medlem
  • 2004-09-10 13:33

Det var ett tag sedan... men jag körde uteslutande Urban Terror modden!

1
Bevaka tråden