Power adapter???

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-07 11:00

Hej,
Är nybliven ägare till en rev C PB 12". Är väldigt nöjd med den. Men ett litet problem har dykt upp som jag vore glad om någon kan hjälpa till med.
Min power adapter började ge konstiga ljud ifrån sig och fick laddningslampan att börja blinka ibland (det ska den väl inte??) Ringde då till Apple som skickade en ny på en gång. (Mycket bra!!!) När jag fick den kopplade jag in den och allt funkade som det ska. Packade ner den gamla adaptern för att returnera till Apple och råkade då läsa texten undertill lite noggrannare. På den gamla står det "output 24.5V---1.875A" medan det på den nya står "output 24.5V---2.65A". Under PB'n står det "rated 24V dc---1.875A max".
Spelar denna skillnaden i Ampere mellan den gamla och nya adaptern någon roll, sliter det mer på dator/batteri och påverkar det garantin (kan nog bara Apple svara på=).
Har tyvärr glömt mina fysiklektioner under högstadiet så jag vore jätteglad för lite svar på mina frågor.
Tack /Fab

Hej hopp!

Vad som står på adaptern är hur stor ström du kan ta ut max. Det din dator kräver är det som står på datorn och det är vad den plockar från strömadaptern. Det som är viktigt är att du har rätt spänning (V).

Inga problem med andra ord

//johan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-07 16:14

Den nya nätadaptern går att belasta med 65 W medan den gamla gav 45 W. Den nya är bättre alltså.

• Oregistrerad
  • 2004-08-12 10:57

Tack för svaren, trevligt att de skickar ut en bättre adapter än orginalet.

1
Bevaka tråden