ibook från apple store

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vellinge
  • 2004-08-03 12:27

Tja!
Mitt första inlägg. Bestämde mig för en vecka sedan att ta och beställa min första mac, det blev en ibook 12". Det var menat att jag skulle ha den på skolan jag börjar på nu till hösten. Men och än så länge har det inte börjat bra, Som sagt, jag beställde ibooken förra tisdagen och betalde direkt via bankgiro. Samtidigt passade jag på att beställa 512 minne från komplett, som jag fick i fredags.

Eftersom jag flyttar den 10 augusti och kommer bo på vandrarhem och vara utan min stationära pc i två veckor hade det varit gott med sin ibook då, när jag beställde ibooken i förra veckan tänkte jag att det ska väl inte vara något leveransproblem och att apple store borde hinna leverera på 12 dagar.

Nu precis fick jag min beställningsbekräftelse från apple store. Där det står:

Citat:

Din order borde skickas den 23.08.2004 eller tidigare
3-7 dagar för leverans efter leveransmeddelandet, som också skickas med ett enskilt brev

Så jag ska räkna med att få min ibook runt den 1 september då alltså?

Tar det verkligen så lång tid för ett så stort företag?

Varför gick jag inte in på Kullanders?

Nog klagande för idag! Ville bara uttrycka min besvikelse, annars hoppas jag att jag kommer få många sköna timmar med min blivande kompis

Håller med!

Beställde en Powerbook den 22:e. Den 26:e skickades den från fabriken vilket är helt acceptabelt, nästan bra. Den 30:e fanns den i Luxemburg och enligt en brittisk tjej på supporten kan jag räkna med att den kommer runt den 10-11:e. Det tycker jag faktiskt är riktigt uselt för en så dyr grej.

Visst Apple skickade igår ett mail där det stod att de hade problem med sina leveranser och att jag skulle räkna med att det tar 3 dar mer än normalt. På 10-11 dar skulle man kunna lifta till Taiwan för att hämta den. Visst man betalar heller inget för frakten men idag kan man väl skicka en grej vart som helst i världen på en vecka utan att det är någon typ av expressleverans.

• Oregistrerad
  • 2004-08-09 15:39

Okkido! Trevligt att du äntligen tog steget (och håller dig offline på #wf en sån här solig dag)! Min iBook tog ett par veckor tror jag. Då kollade jag http://www.apecode.com/appletrack/ och TNT varje dag typ för att se om det hänt nåt.. Apples sidor är rätt kassa. Det står fortfarande att de bara är skickade och att ingen har skrivit under paketet..

• Medlem
  • Vellinge
  • 2004-08-22 15:40

Glömde bort denna tråden Jag fick ibooken 3 timmar innan jag var tvungen att ta tåget och flytta till Karlskrona så det var riktigt bra. Ringde apple dagen innan jag fick den efter att suttit i telefonkö en längre tid blev jag slutligen kopplad till någon Ola, riktigt vänlig kille.

Just nu är jag supernöjd med ibooken men har inte hunnit sitta mer än 10 timmar sen jag fick den, lite små saker man måste vänja sig av med från PC:n men annars är allting super!

Axel V; vi ses där när det är vinter igen

1
Bevaka tråden