Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

L2 cache vill inte vara med

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I Systeminställningar under Hårdvara (System preferences > Hardware) så finns det en popup-meny bredvid L2 cache. Där kan man välja 512 kb eller none. None är av någon anledning förvalt och om jag väljer 512kb så "fastnar" det aldrig. Avslutar jag Systeminställningar och öppnar det igen så står det på None igen.

Jag vill ju gärna att datorn (15" AluBook 1.5 Ghz) ska använda L2 cachen. Hu göra?

J.

  • Medlem
  • 2004-08-02 15:12

Jag förstår inte vad du menar. Alls. Inställningen finns inte.

Det är en del av utvecklarverktygen, vilket säkert är anledningen till att du, stfm, inte hittar den. Exakt vad man har för nytta av inställningen vågar jag inte svara på, men vi vanliga dödliga har ingen användning av den.

  • Medlem
  • 2004-08-02 16:35
Ursprungligen av ohennig:

Det är en del av utvecklarverktygen, vilket säkert är anledningen till att du, stfm, inte hittar den. Exakt vad man har för nytta av inställningen vågar jag inte svara på, men vi vanliga dödliga har ingen användning av den.

Aha... nej, jag struntade i dem den här gången. Man kan ju kolla i systeminformationen annars. Där står det om man har cache, och hur mycket minne mm.

1
Bevaka tråden