Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Retur?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-02 07:48

Söker info om vad som gäller vid retur av en iBook till apple. Människan jag pratade med på apple var väldigt kort, ja nästan otrevlig, och att försöka fiska information där gick inte.

Som det är har jag helt enkelt lagt ner min iBook i sin antistatiska påse och väntar på att budfirman kommer knackande. Enl. människan på apple skulle jag helt enkelt lämna över datorn, men ska jag märka det på något sätt? Felbeskrivning? Ska jag bara lämna över datorn eller ska jag packa ner den i sin låda där den ligger någorlunda skyddad under transport? Hur lång tid tar det?

Felet i mitt fall är att mitt AirPort Extreme-kort inte hittar nät (konstant 0 signalstyrka) samt att minnesslotten alltid rapporterar "empty", vilket gör att jag inte kan ha mer än 256 MB minne installerat.

//Nicke

  • Medlem
  • Kristinehamn
  • 2004-08-04 12:13

Som jag erfaraet brukar det vara på följande sätt.

Att man ringer till Apple och felanmäler vad som är fel. De skickar en budfirma som lämnar ett embalage. ex UPS. Man lägger ner sin dator i embalaget enl anvisningar och ringer till UPS som hämtar lådan och fraktar den till din adresse. När man får embalaget brukar det finnas en etikett som man skall sätta på som säger att datron ska till Holland. Sedan efter det kan det ta olika lång tid beroende på vad det är för fel. En vecka till två veckor brukar vara lagom tid. inkluderat hämtning och leverans tillbaka till kunden.

  • Medlem
  • 2004-08-05 04:03

För mig var det så att efter jag ringt och felanmält hos Apple så kom en UPS-kille med en tom kartong som jag la ner min PB i (endast själva datorn ska med, inga tillbehör som strömadapter eller liknande) varpå UPS-killen tog den med tillbaka direkt. Tre dar senare kom UPS tillbaka med en hel dator. Mycket smidigt. Returadresslapp, lite info, tejp för att försegla lådan samt stöddämpande material finns i kartongen. Du ska även få ett kvitto men det fick inte jag.

  • Medlem
  • 2004-08-05 14:59

Nu är datorn iväg.

Medans killen på apple inte var överdrivet hjälpsam, var killen från UPS raka motsatsen.
Nu sitter jag här med ett kvitto och hoppas att datorn kommer tillbaka innan jag ska nollas.

1
Bevaka tråden