Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läser Powerbook Titanium DVD+R?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alla DVD+R skivor jag bränt matas ut ur min Powerbook G4 Titanium (667 mhz, OS 10.3) utan kommentar. Beror det på att driven inte klarar formatet?

Måste man bränna DVD-R?

-- T

Jag testade just nu, och min 667 DVI med OS X 10.3.4 får upp DVD+skivan på skrivbordet. Inga problem där. Att kopiera filer från den går också fint.

Har du prövat att kolla om du har senaste versionen av firmwaren för din dator, samt senaste versionen av OS X?

Ursprungligen av Martin Kallisti:

Jag testade just nu, och min 667 DVI med OS X 10.3.4 får upp DVD+skivan på skrivbordet. Inga problem där. Att kopiera filer från den går också fint.

Har du prövat att kolla om du har senaste versionen av firmwaren för din dator, samt senaste versionen av OS X?

Var uppdaterar man firmware?

Jag tror DVI är modellen efter min. Kanske inte samma läsare. Jag har en MATSHITADVD-ROM-SR-8187. Är det samma?

Har du använt samma märke på skivorna alla gånger? Jag hade en DVD skiva en gång som den bara matades ut. Dagen efter fick jag en ny skiva ifrån ett annat märke som var bränd på samma sätt, och då funkade det fint.

1
Bevaka tråden