Mest prisvärd dator?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-01 07:50

Hej! Funderar att skaffa mig en bärbar mac som andra dator. Lite sugen på att utforska OSX o imovie m.m.

Jag kommer använda datorn dagligen, mest till ordbehandling men oxå lite videoredigering, hantera alla de bilder jag tar med min digitalkamera m.m

Har kollat in mig på en beg. Powerbook 12tum 867mhz eller nya Ibook G4 1ghz 14tum, vilken av dessa är egentligen prisvärdast för mina behov? Egna erfarenheter?

mvh
Patrick

iBook 12" är ett bra val för det som du tänkt dig.
Lätt och smidigt. Inget fel på 14", men den är otympligare.
Har haft min i drygt 3 år, mitt bästa datorköp.

Håller med Poca, iBook är en sanslöst bra dator. Har haft min i ett halvår nu tror jag, och det är också mitt bästa datorköp.
Problemet med 14" är att den har samma upplösning som 12"aren. Vilket gör att inte jag ser någon större anledning till att köpa den.
iBook funkar utmärkt till iMovie om du fyller den rejält med minne!

/K

• Oregistrerad
  • 2004-08-01 12:26

Och det bästa med en iBook är att den kan patchas så att du kan köra 2 skärmar utan spegling. En 12" iBook är ett bra köp och billigt. En 12" PB är inte heller helt fel men aningen dyr.

//Rob

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-01 12:31

du får tänka på dom sakerna du inte har och kan få på ibooken men som finns till powerbooken. Så som bluetooth (funkar med adapter!) och att du bara ha 1 minnesplats!

Jag skulle garanterat gå på powerbooken och svettas lite vid räkningen än att ta en ibook.

min tanke bara. sen så har jag 2 power nu och det kanske gör saken!

mvh tobias

Ursprungligen av atomlab:

Så som bluetooth (funkar med adapter!)

Hur menar du? Jag har inbyggd bluetooth på min iBook.

/K

1
Bevaka tråden