Jag vill köpa en snygg blåtandsmus för Powerbook

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-07-31 20:31

Har en 12" PB och söker en liten mus som till design liknar PB´n.
Vill även ha Blåtand på den, någom som vet en sån mus?

OBS. måste vara blåtand så man slipper en ful usb-adapter.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2004-07-31 20:46

Rekommenderar BT500 från Macoteket, grymt liten med blåtand. Tyvärr inte i aluminium...

• Medlem
  • Alingsås
  • 2004-07-31 21:42

ok, skall kolla på den..tack för det
Ingen annan som har en snygg mus Till sin PB alltså?

Klart det finns en snygg mus. MacMice har en som liknar Apples mus fast den har två knappar och scrollhjul. Finns i vit samt alu-look, även en begränsad svart variant finns. Kommer med Bluetooth i September, det är den jag väntar på. Har dock inte testat eller sett den i verkligheten.

http://www.macmice.com/

Finns på Macoteket.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-08-01 10:59
Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Klart det finns en snygg mus. MacMice har en som liknar Apples mus fast den har två knappar och scrollhjul. Finns i vit samt alu-look, även en begränsad svart variant finns. Kommer med Bluetooth i September, det är den jag väntar på. Har dock inte testat eller sett den i verkligheten.

http://www.macmice.com/

Finns på Macoteket.

Sweet, vet du om de kommer till Macoteket i September eller tar det ännu längre tid??

Tycker att det ser ut som att aliminiummusen har ett genomskinligt plasthölje.. om detta stämmer så försvinner ju PB12-känslan...

• Medlem
  • Alingsås
  • 2004-08-01 20:11
Ursprungligen av Olle@mac.com:

Tycker att det ser ut som att aliminiummusen har ett genomskinligt plasthölje.. om detta stämmer så försvinner ju PB12-känslan...

JApp :rolleyes: Den var fin fast PB känslan försvinner LITE med plastet. Tyckte den var lite stor med.
Hade tänkta ha den att bära runt, logitech har en del dina i PB-stuk fast ingen BT.
Stör mig på att behöva en USB-adapter när man har BT inbyggt.

Jag har både tangentbord och mus från Apple som jag köpte tillsammans med min senaste PB varav tangentbordet fortfarande ligger i obruten originalförpackning och musen har använts tills första batteriet tog slut (tips: inte jättemycket alls) och har sedan dess legat orörd. Hör gärna av dig om du är intresserad av att köpa.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2004-08-01 22:08
Ursprungligen av Johan Andersson:

Jag har både tangentbord och mus från Apple som jag köpte tillsammans med min senaste PB varav tangentbordet fortfarande ligger i obruten originalförpackning och musen har använts tills första batteriet tog slut (tips: inte jättemycket alls) och har sedan dess legat orörd. Hör gärna av dig om du är intresserad av att köpa.

Tack, men jag söker i första hand en liten Blåtandsmus till min bärbara att ha med i väskan.
Till en kostnad för nån hundring bara.

Ursprungligen av Olle@mac.com:

Ska du ha stålkänsla får du vänta Det enda jag hört om denna mus är att den "låter" lite mer mer än andra?!

• Medlem
  • Alingsås
  • 2004-08-02 23:53

http://www.macally.com/spec/usb/input_device/btmini.html

Ser rätt ok ut och läst en del gott om den...någon som har en ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-03 00:07

Jag har alltid gillat Macallys möss. De är underbart sköna i avtrycket, scrollhjulet osv. Hoppas att Macoteket tar in BT Mouse Jr!

Macally har en annan fin mus för bärbara datorer också, som dock inte är svanslös, nämligen iCeMouse Jr:
http://www.macally.com/spec/usb/input_device/icemousejr.html

Just köpt en MacMice TheMouseBT. Skriver lite om den HÄR:

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=50322

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-22 23:08

Apples original mus tycker jag är skit fin tillsammans med powerbook, annars passar microsofts nya perfekt också, billigare dessutom.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-23 00:03

Jag vill varna för MacMice The Mouse.
Den är väldigt snygg, men är av ganska dålig kvalitet. Den känns plastig och man får ge upp funktion och komfort för design. Tex så råkar man hela tiden klicka på högerknappen, eftersom hela musen är knappen, precis som Apples enknappsmus.

Ursprungligen av Rajje:

Jag vill varna för MacMice The Mouse.
Den är väldigt snygg, men är av ganska dålig kvalitet. Den känns plastig och man får ge upp funktion och komfort för design. Tex så råkar man hela tiden klicka på högerknappen, eftersom hela musen är knappen, precis som Apples enknappsmus.

Jag äger en "the mouse" och jag måste säga att jag aldrig varit med om att jag tryckt på fel musknapp!?!

Jag är jättenöjd med denna mus. Därmed vill jag inte påstå att det inte finns bättre möss, för det finns det!

Nä att råka klicka "fel" har aldrig hänt mig. Snarare tvärtom, då det krävs en del kraft för att trycka ner knapparna. På min känsliga Logitech trycks ibland fel knapp ner bara genom att fingret vilar på knappen.

Däremot vill vänsterknappen inte alltid vara med alls, trots att det mäktiga klickljudet hörs vid nertryckning...

• Medlem
  • Alingsås
  • 2004-10-18 00:11

Någon som har testat Kensingtons PocketMouse Bluetooth?
Product nummer 72104

• Medlem
  • 2004-10-18 00:38

Japp min bt-mus från MacAlly var kass nu är min gamle tvåknappskompis med sladd tillbaka bredvid mig ..Logitech heter han.

• Oregistrerad
  • 2004-10-18 12:13

Jag har en Logitech MouseMan Traveler . Passar fint till en PB, dock ej sladdlös. De har en ny sladdlös rackare på gång som heter Logitech V500. Saknar tyvärr blåtand.

Så jag har egentligen inga tips...

• Medlem
  • Alingsås
  • 2004-10-24 00:15

Begriper inte varför de kommer med en massa tuffa möss som kör RADIO ?!?! Vad tusan e det för fel på vårt kära blåtand?!
Har man BT inbyggt vägrar jag stoppa en asful USB-adapter i porten för att få musen att fungera :rolleyes:

Alltså jag tappade lite suget efter en BT-mus och köpte en MS mus design by Starck. (den har sladd)

Den har en avdelare i mitten så man klickar aldrig fel på höger och vänster men hela ytan är ändå musknappen och det tog ett bra tag innan man vande sig. Men nu efter ett tag med musen så är jag ändå ganska nöjd. Den går perfekt ihop med TiBooken och funkar bra. De känsliga och lätta knapparna gör att man håller i den ganska löst och kan inte riktigt vila handen på den så jag skulle aldrig ha den på jobbet där man oftast sitter längre stunder än hemma.

• Medlem
  • 2004-10-24 01:28

Fungerar MS blåtandsmus till den inbyggda bt i Powerbook? Inte enligt MS men det vet man ju inte innan man har testat.

Otydlig rubrik - fel forum. Flyttar till köptips...

Ett till förslag...

Kolla in den här, http://www.cabera.se/
...börjar synas mer och mer. M3 har en variant av den på sin nyhetssida.

1
Bevaka tråden