Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flatkabel till iBook/Dasslock mellan musbrädan och moderkortet

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Kan man få tag på en ny/beg. flatkabel som går mellan musbrädan och moderkortet? Öppnade och lagade min iBook som jag fick idag (glapp mellan strömingången) passade samtidigt på och byta ut hårddisken.

Verkar som om förra ägaren har joxxat av flatkabeln (humph)

Skulle vara duper glad ifall någon vet vart jag kan fixa en sådan

Mvh Markus.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-07-31 10:13

Det är väl den kabeln som ser ut som en "tejp med ledningar i"?
Kan nog vara trixigt att få tag i är jag rädd... Sätt ut en efterlysning här eller kolla hos Macoteket och andra mac-shopar.

Kika här. Dyr som ***!

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Kika här. Dyr som ***!

Ja usch den var dyr!

Har satt upp lite annonser, hoppas någon har en sådan över

Tack så mycket för hjälpen iallafall

Köpte en beg. plastkonsol+musbräda+flatkabel för en billig slang så jag kom allt billigt undan

Ibook-fråga

Hej såg att du varit in och rotat i din Ibook som är ett dasslock... där stod det att du passat på att byta hårddisk. Det är precis vad vi hade tänkt göra i min sons Ibook men det verkar var som att plock isär hela datorn stämmer det. Vi har hittat en informativ holländsk sida
http://www.bluap.nl/mac/ibooktangerine.php?ibookid=0
där det beskrivs på engelska med bilder och allt. Kan du bara säga oss om det är så komplicerat

mvh
Michael Wallmo

Ursprungligen av Sajbermaku:

Hej,

Kan man få tag på en ny/beg. flatkabel som går mellan musbrädan och moderkortet? Öppnade och lagade min iBook som jag fick idag (glapp mellan strömingången) passade samtidigt på och byta ut hårddisken.

Verkar som om förra ägaren har joxxat av flatkabeln (humph)

Skulle vara duper glad ifall någon vet vart jag kan fixa en sådan

Mvh Markus.

MaickeMac: Jag har PM:at dig

1
Bevaka tråden