Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finder hänger sig

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet hur man gör för att starta om datorn när finder har hängt sig ?, har prövat tvångsavsluta utan resutlat, finder dyker genst upp igen när jag tittar på tvångavslutningsfönstret..
Hoppas någon vet vad som bör göras.. fick datorn idag och vill inte direkt slita ut batteriet :S
ps sitter på en powerbook

Finder är ett program som aldrig kan vara avstängt. Om du tvångsavslutar andra program på sättet du beskriver så gör du bara omstart på Finder. Du kan även se att knappen du klickar på byter namn när Finder markeras.

I normalfallet så tvingar man ner Finder när det hängt sig och det startar sen helt ok på nytt. Har du ett Finder som du tvingar ner men den vill inte gå igång på rätt sätt? Prova att logga ut. Går inte detta får du tvinga ner datorn genom att hålla inne strömbrytaren ett antal sekunder.

Hur något av detta ska påverka batteriet förstår jag nog inte men jag är inte ägare till någon bärbar dator heller...

1
Bevaka tråden