PB G4 Titanium 500

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 10:28

Godag alla semester-mac-freak,

Tänkte göra slag i saken och komma tillbaka till Macvärlden genom att köpa en Powerbook som bärbar dator. Jag ska mest ha den på "fältet", dvs. då jag är på kundbesök osv. Dvs. Keynote kommer jag garanterat att använda mest. Dock kommer jag ju leka med den även hemma, såklart

Jag har funderat på en lite äldre G4 Ti, med 500+ meg minne och lite trådlöst.

Är det ett bra köp ? Tittade lite på Ebay och dom säljs i usa för mellan $100 och $700 beroende på config, och hur desperata säljarna är (samt om dom är stulna eller inte säkert).

Fungerar det att köra "vilket" trådlöst kort som helst (PCMCIA). Tyvärr vill jag inte köpa en Airport för jag tycker dom är dyra. : :eek: Men hur fungerar det annars.

Vad är Apples planer på att Mac OS x Tiger. Kommer jag kunna köra det ? Hur är det med lite äldre burkar, bara nyfiken

• Medlem
  • 2004-07-29 11:16

En TiBook för 100 dollar låter billig. 4-4500 kr i sverige är nog rimligt, exkl ap-kort.

Av en ren händelse har jag ett WiFi-kort till salu här på 99mac under "Sälje: Övrigt". Prutbart...

Jag har just köpt en TiBook 667 som råkade ha ett inbyggt Airportkort.

• Oregistrerad
  • 2004-07-30 16:33
Ursprungligen av Baron:

En TiBook för 100 dollar låter billig. 4-4500 kr i sverige är nog rimligt, exkl ap-kort.

Av en ren händelse har jag ett WiFi-kort till salu här på 99mac under "Sälje: Övrigt". Prutbart...

Jag har just köpt en TiBook 667 som råkade ha ett inbyggt Airportkort.

Och det fungerar med Mac ? Verkar inte vara så.......

• Oregistrerad
  • 2004-07-30 17:02

Que?!

• Medlem
  • 2004-07-30 18:40

Jag har inte öppnat för att testa. Vill gärna ha förpackningen obruten.

1
Bevaka tråden