Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som har provat ...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 10:13

http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=DWL-122 den här? Verkar ruggigt smidig och billig utav bara den. Bryr mig inte om hastigheten något vidare bara det fungerar!

  • Medlem
  • 2004-07-29 11:47

Borde inte vara något problem. Kollade runt på nätet och det verkar inte vara några större problem. Men ett inbyggt airportkort är ju smidigare och säkrare.

Det funkar säkert men Nätverk via USB känns bara fel. Skulle hellre köpa ett AirPort-kort att bygga in, eller PC-card för bärbar, PCI för stationär.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 14:22

bra chipset om man ska ägna sig åt wardriving iallafall. men det är bökigt med en extern sticka, mycket trevligare med inbyggt.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 18:20
Ursprungligen av Leloy:

bra chipset om man ska ägna sig åt wardriving iallafall. men det är bökigt med en extern sticka, mycket trevligare med inbyggt.

Mm, sannerligen men det skiljer ju 600 bagare mot ett airport-kort. + att jag kör med kabel vid skrivbordet.

Halo!

Jag har provat DWL-122 på Mac OS X. Jag skickade tillbaka den direkt. Värdelös. Den hittar inte nätverk vid varje uppstart, måste manuellt logga på ett tillgängligt nätverk. Någon annan som har annan erfarenhet av den?

//johan

1
Bevaka tråden