Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken powerbook?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-07-24 21:48

Nu ska jag fylla 16 och börja gymnasiet! Min mamma är snäll och söt, mest pga att hon ska ge mig en laptop. Jag har blivit förtjust i powerbooks! Hon säger att hon tycker att den ska kosta omkring 15000 men jag kan säkert tjata upp några tusenlappar men fortfarande inte tillräckligt för en 15" för 21000. Jag ska använda den mest som kompliment till min stationära dator och planerar inte spela några avancerade spel. Jag kommer bära med den en del typ till skola, kompisar, till tv:n osv.

Ska jag ta mina livs besparingar och köpa 15" eller ska jag istället ta en 12" och slippa betala så mycket. Är det förrestan värt att uppgradera till den snabbare disken om jag tar 12"?

Tack och hej!

Jag ska själv fylla 16 och börja gymnasiet i höst. Och gissa vad jag ska köpa, jo en PowerBook. Den modell som intresserad mig mest är ändå 12"aren. Den är liten, smidig men håller ändå god prestanda. Den är inte billig, men vad jag har fattat så är det mycket för pengarna.

Du säger redan att du har en Stationär dator och att den bärbara ska vara ett komplement till din dator. Och du ska släpa runt den en hel del. Då tycker jag helt klart att det är en 12"are du ska köpa. Inte för att jag ska köpa det utan för att den just är bärbar. De andra modellerna är lite större och otympligare. Så då passar 12"aren perfekt.

Det är iallfall mitt råd.

ta en lätt begagnad maskin så klarar du budgeten galant!

SJälv har min gymnasietid passerat och nu sista året hade jag en 15" PB till följe varje morgon som jag nu sålt o istället beställt en 12"-are. Detta därför jag stördes lite av batteritiden på 15"aren. Jag kunde inte ha den i skolan en hel dag utan att den behövde laddas. Plus att 12"aren är mycket mer portabel o smidig, även om man verkligen inte ska klaga på 15" men jämför man båda så är det stor fördel 12". Sen tycker jag 12" är mycket charmigare på nått sätt.....kan inte sätta fingret på vad det är men men....

SÅ.....köp 12" aren och självklart ska du ta den större och snabbare hdd:n! Maxa även minne, men köp separat från macoteket eller annan affär, ej från Apple store. Sen kan du ju alltid "slösa" överblivna pengar på en iSight, airport express bas station eller varför inte ett par schyssta högtalare som passar din nya kärlek!?

Lycka till!

/Charlotta

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-25 01:08

En iBook G4 12" är jag säker på skulle vara bättre. Den är väldigt lik PB 12" i prestanda men är mycket billigare och den klarar absolut det som du vill använda den till.

1
Bevaka tråden