Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriv ut med Officejet G95?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-22 22:37

Hej,

Är det någon som har koll på om det går att skiva ut från OSX till en HP OfficeJet G95 via en JetDirect 170X... det ska tydligen gå om man läser vad som skrivits innan, men jag är inte tillräckligt hemma på det där för att förstå vad som ska göras och hur det funkar.

.m

> Is it possible to print from Mac OS X (client or server) to HP OfficeJet
> G95 & JetDirect 170X.

Try CUPS.

<http://www.cups.org/>

It compiles and installs perfectly on Mac OS X, even installs a
startup script so cupsd starts running at startup, and has an
easy-to-use Web administration tool. Set up cups-lpd by editing
/etc/inetd.conf and restarting inetd by adding the line:

printer stream tcp nowait daemon /usr/local/libexec/cups/daemon/cups-lpd cups-lpd

Tjena på du!!

Jodå, Visst ska det gå, det finns en drivrutin som heter just CUPS från ESP i X, när du väljer drivrutin så ska du välja fabrikar ESP och CUPS v1.1 HP Laserjet, eller Deskjet, du väljer den drivisen som motsvara din skrivare. Jag tror t o m att det finns ett alternativ som heter HP Jetdirect som skrivarinställning. Dyker det inte upp när du väljer Add, så prova med att hålla ner Alt innan du klickar på Add, då kommer det upp lite mer.. Hua.

Tjip tjip!!

//johan

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-29 02:30

Toppen. Funkar utmärkt, bortsett från sunkiga färger

Tack för hjälpen.

You are soo welcome!

Det stämmer nog, färger blir kanske itne så jättebra, jag sitter själv med en gammal HP Laser 4plus och den har inte mycket till grafik. Men det borde väl gå att få färger att funka. Jag får köpa mej en ny färglaser och prova

//johan

1
Bevaka tråden