Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rendezvous blir OpenTalk

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-21 00:56

Enligt Appleinsider så har Apple kommit överens Tibco Software om att fasa ut användandet av Rendezvous till fördel för OpenTalk. Har att göra med trademarkfrågor.

Är lite osäker vilket av namnen jag tycker bäst om. OpenTalk får en att tänka på AppleTalk och lukten av gråa plastkablar. Rendezvous låter ju också fräsigt, svårt det där. Hoppas de bara inte ändrar logotypen också.

Och jag som just tänkte skriva en tråd om detta, men exakt samma rubrik...

Rendezvous är ett coolt namn men OpenTalk känns faktiskt rätt macigt, ett namn med anor liksom (om än en och annan nätverkstekniker svurit över AppleTalk genom åren). En sak är säker: OpenTalk lär inte bli lika felstavat som Rendezvous brukar bli här på 99mac...

Neeej, de kan inte ändra på det nu. Rendezvous låter ju jättebra.

Dessutom måste jag byta namn på ett av mina program i så fall.

Ciryon

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-07-21 09:42

OpenTalk låter bättre, och går ju som sagt att stava till.

olov

  • Medlem
  • 2004-07-21 09:57

Steve Jobs är ju frankofil, vilket säkert har färgat både Rendezvous och exposé. Synd att fransmännen inte är lika förälskade i Apple bara.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-21 10:19
Ursprungligen av stfm:

Steve Jobs är ju frankofil, vilket säkert har färgat både Rendezvous och exposé. Synd att fransmännen inte är lika förälskade i Apple bara.

Apple och Mac är väl ett starkt märke i Frankrike…
Har det väl varit sedan Jean-Louise Gassées dagar (sedemera BeOS).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-21 12:26
Ursprungligen av stfm:

Steve Jobs är ju frankofil, vilket säkert har färgat både Rendezvous och exposé. Synd att fransmännen inte är lika förälskade i Apple bara.

Se upp, snart ändrar de Exposé till LookOut också

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-21 12:28

LookOut, är inte det en grupprogramvara från MS?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-07-21 13:31

När jag jobbade i helpdesk hade vi en kille som alltid envisades med att sätta svenska namn på program och datortermer. En gång hade han en konstig fråga om Microsoft Ord. Så vi bad honom skicka oss ett epostmeddelande mha Microsoft Tittut.

1
Bevaka tråden