Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med telia

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-07-20 12:46

hej det här är min första tråd här i forumet.
jag och min pappa försöte koppla i hopp ett nätverk, vi ställde om allt som gjick att ställa och och satte på och stängde av alla möjliga program i macen. macen som är en powerpc med mac os 9.1.

så nu undrar vi villka program som ska vara på och hur tcp/ip ska vara inställt för TELIA adsl?

//simon

  • Medlem
  • 2004-07-20 13:00

Har du pratat med supporten på telia? Om du säger att du har mac kopplar de till en person ska kunna detta.

  • Medlem
  • 2004-07-20 13:18
Ursprungligen av lime:

Har du pratat med supporten på telia? Om du säger att du har mac kopplar de till en person ska kunna detta.

jag satt i 2 timmar i suport igår och fick " prata " med atomat hjälp och sedan med en käring som alldrig hadde satt ett finger på en mac, så det är därför jag ber om eran hjälp

Öppna Systeminställningar under äpplet i Finder, välj TCP/IP, där ska du sedan välja DHCP och Ethernet.
Svårare ska det inte vara.
Antar att du har din dator anslutet till en Router som i sin tur är ansluten till ADSL-modemet.

  • Medlem
  • 2004-07-20 13:50
Ursprungligen av Pocahontas:

Öppna Systeminställningar under äpplet i Finder, välj TCP/IP, där ska du sedan välja DHCP och Ethernet.
Svårare ska det inte vara.
Antar att du har din dator anslutet till en Router som i sin tur är ansluten till ADSL-modemet.

inger router, tog bort den men vad ska det stå i dom andra fönstrena da?

edit: det finns 2 st eternet med smammnamn och så,varför?
och behöver jag mer program en tcp/ip påslaget?

Senast redigerat 2004-07-20 19:58
1
Bevaka tråden