Beg. Ibook G3 800mHz

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-07-20 01:43

Tänkte fråga lite hur mycket denna dator är värd? Säljaren säger att det finns med kvitto och är köpt hos macoteket för lite mer än ett år och kördes oftast på nät istället för batteri.

Hur ser ett kvitto från macoteket ut förresten så jag inte blir blåst? Nu för tiden skriver alla ut sina kvitto genom skrivare. Så inte svårt och förfalska sånt.

Ibook G3 800 MHz
384 MB
30 GB
CD-ROM
12"

Tack...

Ursprungligen av Lufox:

Tänkte fråga lite hur mycket denna dator är värd? Säljaren säger att det finns med kvitto och är köpt hos macoteket för lite mer än ett år och kördes oftast på nät istället för batteri.

Hur ser ett kvitto från macoteket ut förresten så jag inte blir blåst? Nu för tiden skriver alla ut sina kvitto genom skrivare. Så inte svårt och förfalska sånt.

Ibook G3 800 MHz
384 MB
30 GB
CD-ROM
12"

Tack...

Är den felfri skulle den kunna kosta ca 7000. Men om kvittot är förfalskat får du nog gå ner en liten bit.

• Medlem
  • 2004-07-23 09:33

För att du ska köpa "i god tro", så måste ett kvitto räcka som bevis. Om du vill försäkra dig själv, får du väl använda magkänsla. Verkar datorn snodd? Om det finns original-CD mm, så är den nog inte det.

Jag har avstått från köp i ett par fall, när det verkade uppenbart stulet.

Håller med stfm. Får du med kvitto så ska man ju kunna förutsätta att det är ok. Speciellt om alla annat verkar ok med datorn. Hur ska man annars någonsin kunna köpa begagnat.

Jag tror det är en bra dator. Är det bara en vanlig CD i eller CD-RW. En vanlig läsare kan nog kännas som en begränsning. 6000-7000 kr får man nog för den.

• Medlem
  • 2004-07-23 12:06

Orginal kartong med samma s/n på gick med och kvitto. Det var bara cd-rom fast den var förvånansvärd bra skick. Köpte den för 6000kr. Batteriet hade en kapacitet på 3825 kvar. Så batteriet verka vara hyfsad bra?

Tack för hjälpen alla. Nöjd switcher är jag också

Kap.

Hejsan jag måste bara tala om att jag gjorde ett kap köpte en likadan ibook för 4000 dock har den bara 128 iram men det är snart en 512 till i den. för övrigt är jag mycket nöjd med mitt inköp.

Senast redigerat 2004-07-23 15:33

Du blir nog nöjd med den Lufox. Verkar som ett klart vettigt pris också..
Skulle man vilja bränna så finns det nog billiga USB-brännare att skaffa.

1
Bevaka tråden