Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mysig Vaio

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-20 00:48

1920 X 1200 tack, ja tack, nästa gång de släpper en 17" pb ska den ha MINST det.... snygg design för övrigt, synd att den kör winblows.

http://thetechzone.com/?m=show&id=45

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-07-20 01:08

Den kör inte Win länge till. Inte om man tror på vad de skriver i senaste Macworld. Läs. Och ni som hittar: länka.

  • Medlem
  • 2004-07-20 01:30
Ursprungligen av PJW:

Den kör inte Win länge till. Inte om man tror på vad de skriver i senaste Macworld. Läs. Och ni som hittar: länka.

De säger att de ska släppa windows ofter tiden...

Ursprungligen av Addex:

De säger att de ska släppa windows ofter tiden...

...och istället köra?

Ciryon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-20 01:17

jag såg en sony 17" häromdan och den var faktiskt riktigt snygg,, första gången jag har sagt det om en PC..

  • Medlem
  • 2004-07-20 10:21

Ska vi gissa på Linux? För det lär ju knappast vara Palm OS...

När det gäller PC så är Sony snyggast och bäst på extrasaker, tycker jag. Men vill man ha en maskin som pallar allt då väljer man IBM. (eller Apple)

  • Oregistrerad
  • 2004-07-20 12:26

Skärmen på den här saken är vida överlägsen P-Booken...

Man kan dock undra hur många det är som köper datorn om den kör linux. Själv älskar jag linux, freeBSD mm, men frågan är om "Kalle Svensson" är speciellt förtjust i det.
En tanke kan vara att de pushar på Wineprojektet och gör det mer lättanvändt, för att sedan leverera sina datorer med wine förinstallerat.

/K

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-07-20 13:11

Visst, klart fräsch dator, och schyst dockningslösning också. Men faktum kvarstår: Den här datorn, hur fräsch den vara må, kör Windows XP. Och jag skulle hellre välja en iBook med OS X än denna, av just den anledningen. Jag lämnade den mörka sidan för två år sedan, och aldrig att jag går tillbaka dit igen.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-26 17:34
Ursprungligen av skamuel:

Visst, klart fräsch dator, och schyst dockningslösning också. Men faktum kvarstår: Den här datorn, hur fräsch den vara må, kör Windows XP. Och jag skulle hellre välja en iBook med OS X än denna, av just den anledningen. Jag lämnade den mörka sidan för två år sedan, och aldrig att jag går tillbaka dit igen.

Som någon här åvan sa så ska de inte köra Windows XP länge till "då det begränsar möjligheterna" för sonys produkter att köra det. Istället ska de om jag minns rätt försöka sig på en egen distribution av Linux, som de antagligen kommer att göra användarvänlig, och kanske genom något wine-projekt få windowsprogram att fungera...vem vet.

  • Medlem
  • 2004-09-26 17:43
Ursprungligen av jockeleu:

Som någon här åvan sa så ska de inte köra Windows XP länge till "då det begränsar möjligheterna" för sonys produkter att köra det. Istället ska de om jag minns rätt försöka sig på en egen distribution av Linux, som de antagligen kommer att göra användarvänlig, och kanske genom något wine-projekt få windowsprogram att fungera...vem vet.

Det vore skitballt... fast jag har inget vidare förtroende för Sony som programskapare iofs.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-26 22:17

Sony har kanske blivit inspirerade av Apple och bygger en egen UNIX-klon. Man kanske redan har kommit långt i utvecklingsarbetet.
Apple har ju trots allt lyckats med bedriften "UNIX åt folket" på en marknad där Sony vill ha ett och annat att säga till om.

Jag tycker att Vaion ser fin ut på bild - mycket fin till och med! Det stod mellan en sån och denna PB 17" när jag skulle köpa ny dator. Och jag är oerhört glad att jag inte valde Vaion. Inte för WinXP - jag hade nog stått ut, lyckligt ovetandes om OS X's överlägsenhet - utan för att Vaion är så oerhört plastig och skramlig. jag kände på två stycken hos Macoteket i lördags, och så fort jag lyfte upp dem så skramlade det bokstavligt talat om dem!

Nej, tacka vet jag Powerbooken
Den kan man betala 27000 för med gott samvete - för den skramlar inte!

Ursprungligen av ScriptFlipper:

Jag tycker att Vaion ser fin ut på bild - mycket fin till och med! Det stod mellan en sån och denna PB 17" när jag skulle köpa ny dator. Och jag är oerhört glad att jag inte valde Vaion. Inte för WinXP - jag hade nog stått ut, lyckligt ovetandes om OS X's överlägsenhet - utan för att Vaion är så oerhört plastig och skramlig. jag kände på två stycken hos Macoteket i lördags, och så fort jag lyfte upp dem så skramlade det bokstavligt talat om dem!

Nej, tacka vet jag Powerbooken
Den kan man betala 27000 för med gott samvete - för den skramlar inte!

Vaio hos macoteket?

  • Medlem
  • 2004-09-26 23:48
Ursprungligen av Kristofer G:

Vaio hos macoteket?

Den finns på inLife.

Skärmen ser för övrigt lite bedrägligt bättre ut än den är. Den har någon form av lager som höjer kontrasten. Fast det är ingen tvekan om att den är rätt bra.

Ursprungligen av Kristofer G:

Vaio hos macoteket?

Förlåt mig, det var inLife...
Det är ju så många butiker med mac i stockholm så man blandar ju ihop dem - här uppe i Ockelbo har vi inte ens en pc-butik!!

En annan sak som är värd att ta med i beräkningen...
Det går två powerbook 17" på höjden för att nå upp till Vaios höjdmått :lol: (nästan iaf)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-26 23:40
Ursprungligen av ScriptFlipper:

Nej, tacka vet jag Powerbooken
Den kan man betala 27000 för med gott samvete - för den skramlar inte!

Word!!

Jo Vaion ser faktiskt riktigt snygg ut - det måste man erkänna trots att det är en pc men vad spelar det för roll när den inte kan köra osX - nej nej.

Och pbooken är dessutom inte direkt ful i jämförelse så varför välja en Vaio?

Däremot finns det säkert saker som kan fixas hårdvarumässigt med pbooken som Vaion har.

Att det kan komma burkar som är snygga på pc sidan borde inte vara en omöjlighet men varför skulle jag springa benen av mig för att köpa en sådan när jag vet att den kör windows. Visserligen kan jag köra Linux eller liknande men om jag är inkörd på osx så finns det ingen anledning att byta.

Nämn nån?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-27 09:04

You get a free sticker!

Det är väl bara om man vill spela spel på bärbara datorer som denna är en fröjd. Men en 17" är inte så jäkla bärbar. Att det sedan finns Radeon 9800 till Dell's bärbara gör nog att man tar en sån om man ska använda den till de senaste spelen.

1
Bevaka tråden