• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-18 14:39

Någonting i min iBook verkar sönder. Supporten på Apple är stängd på söndagar, så jag tänkte att någon av er kanske har erfarenhet och kanske kan sätta fingret på vad som är fel. Att peta in en skiva i min iBook går trögt, det är som om någonting inuti kan ha lossnat och lagt sig lite ivägen. När den väl är inne, så funkar den dock bra, och resten av datorn verkar felfri. När man sedan matar ut den igen så kommer den ungefär halvägs ut av vad som är normalt, och man får dra ut den. Problemet uppstog imorse, och kom plötsligt, när en skiva skulle matas ut och bara kom halvägs, som om det tog stopp.

Ni som kan iBooken lite tekninskt kanske vet om det finns någon typ av filt eller matta som går att buckla till (ungefär som när man trycker ihop en matta från båda ändarna) så att den hamnar ivägen? Någon som stött på något liknande eller likadant problem som tror sig veta vad det kan vara? Jag antar att det inte är något som jag kan fixa själv, men det vore bra att veta när jag ringer Apple support.

Jo, för övrigt är det en 14" iBook G4 933mhz, den första modellen av G4-iBookarna, de som släpptes förra året.

Tack i förhand.