Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ställa in ADSL modem med switch

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-14 21:14

Har köppt bredband äntligen Enda felet är att jag inte har ett hum om nätverk, och manualer existerar inte. Har fått ett SpeedTouch 510 modem med. Jag får inte igång det. ini filerna som följer med får fel meddelande när man laddar upp dem. Jag har ingen aning om hur jag skall göra för att ställa in i den html baserade kontrollpanelen. Supporten kan inte få igång mig. Hoppas att någon här kan förklara för mig vad jag skall göra. Vad är:

Static Routing
DNS
DHCP
???

Hade underlättat om jag visste vad all grekiska betydde. Finns det några bra sidor man kan surfa till som skriver på svenska?

Tacksam för svar.

  • Medlem
  • 2004-07-15 00:26

Eftersom jag i två andra trådar haft problem med just detta modem så kan jag råda dig att ta kontakt med supporten. Tredje försöket gjorde att jag fick svar på mitt problem.

När det gäller ditt problem så:

Eftersom du kommer år webbgränssnittet så har du kontakt med modemet. Om supporten kan pinga modemet funkar det åt det hållet. Problemet ligger alltså i datorns/modemets kommunikation.

1. har du en brandvägg påslagen? Pröva att stänga av den.
2. har du ett anti-virusprogram igång? pröva att stänga av den.
3. har du lagt in dina inloggningsuppgifter i modemet? Stämmer de?
4. kan du testa med en annan dator? Starta om modemet först.
5. försöker du koppla in en router/switch mellan modem och dator? Då kan du kolla hur jag gjorde i tråden http://99mac.se/forum/showthread.php?t=47414

lycka till!

1
Bevaka tråden