Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla en DVD-spelare till G5:a

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Kan man koppla Video/Ljud till en G5:a?, eller möjligtvis till en DVI/VGA skärm på något sätt. Tänkte att de vore smidigt så man slipper koppla den till TV:n

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-14 19:02
Ursprungligen av Geefive:

Hej,

Kan man koppla Video/Ljud till en G5:a?, eller möjligtvis till en DVI/VGA skärm på något sätt. Tänkte att de vore smidigt så man slipper koppla den till TV:n

Går det inte bra att köra från DVD´n som sitter i G5:an?
Du får formulera dig tydligare, begriper inte riktigt vad som är problemet...

Ursprungligen av Jonaz:

Går det inte bra att köra från DVD´n som sitter i G5:an?
Du får formulera dig tydligare, begriper inte riktigt vad som är problemet...

Ok, sorry. Ja klart man kan göra så... Men om man liksom ville använda datorns skärm istället för en TV.

Då är det väl bara att använda den inbyggda DVD spelaren... varför koppla in en extern när du redan har en intern?!?!? Ifall du vill se på vanliga kanaler så finns det tillbehör att köpa... kolla macoteket.se vetja. Eller fattade jag frågan fel?!?!?

Ursprungligen av macgunde:

Då är det väl bara att använda den inbyggda DVD spelaren... varför koppla in en extern när du redan har en intern?!?!? Ifall du vill se på vanliga kanaler så finns det tillbehör att köpa... kolla macoteket.se vetja. Eller fattade jag frågan fel?!?!?

Ja, jag vet redan att de alternativet finns. Men det jag vill ha svar på, Om ni vet är: KAN man koppla en vanlig dvdspelare till en DVI skärm. I så fall, hur?

Tack!

Om DVD-spelaren har en DVI-utgång ska det inte vara några problem att koppla. Men det är bara nyare spelare som har sådant. Dessutom är det ganska sällsynt med Yamakawa 365, Samsung HD935 och HD945 samt Denon DVD-A11 har DVI, sedan finns ju Pioneer DV668AV och 868AVi, men de har HDMI med HDCP och det är inte riktigt vad du söker.

Men fortfarande är det lite svårt att förstå varför du ska koppla en stationär DVD-spelare till en datorskärm när datorn du använder har en inbyggd. Jag har svårt att tro att du tänkt ta datorskärmen och byta ut TVn mot den för att titta på film i en hemmabioanläggning.

Ursprungligen av Matts E. Lindmark:

Om DVD-spelaren har en DVI-utgång ska det inte vara några problem att koppla. Men det är bara nyare spelare som har sådant. Dessutom är det ganska sällsynt med Yamakawa 365, Samsung HD935 och HD945 samt Denon DVD-A11 har DVI, sedan finns ju Pioneer DV668AV och 868AVi, men de har HDMI med HDCP och det är inte riktigt vad du söker.

Men fortfarande är det lite svårt att förstå varför du ska koppla en stationär DVD-spelare till en datorskärm när datorn du använder har en inbyggd. Jag har svårt att tro att du tänkt ta datorskärmen och byta ut TVn mot den för att titta på film i en hemmabioanläggning.

Jajaja :p! Jag ville bara veta om funktionen fanns =D...

1
Bevaka tråden