Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ställer jag in brandväggen?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2004-07-14 12:22

Jag har en D-Link 504g och undrar hur jag ställer in brandväggen i den?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-14 21:43

Lite bred fråga om man säger så... har du läst manulen? Vad är det du vill göra exakt?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2004-07-15 22:30

Jag är helt nybörjare med brandvägg och nu när jag har skaffat bredband så är det folk som säger att jag ska fixa så att brandväggen fungerar. Jag var inne i modemet och tittade men vågade inte röra några inställningar.
Jag vill inte att någon ska kunna komma åt att snoka runt i min dator, ja det gammla vanliga paranoida köret. Min dator är en iBook med OS 9.1
Manualen är ett stort fett word-dokument och som ortodox Mac användare så försöker jag att hålla min Mac så ren som möjligt från satanisk orenhet.

Jag har inte D-Link 504g själv, men jag har pillat lite med en annan liknande D-Link produkt. Är det något särskilt som inte fungerar för dig? Normalt så brukar de vara ganska vettigt konfigurerade redan från början. Men för vissa program så kanske du måste öppna upp några portar för att det ska fungera.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2004-07-15 23:06

Alla program fungerar ut iaf, men det är möjligt att den är konfigurerad från början. Men om det är någon som försöker komma in så ska det väll komma upp en varningsruta eller kan man kolla det manuelt?