Koppla ihop två externa firewirehårdiskar..?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis införskaffat mig en maxtor onetoch 250 GB extern hårddisk. Den har två firewireportar. Jag har även en iPod 2g.

På min iBook har jag bara en firewireport, så kan man seriekoppla iPoden och maxtorhårddisken?

Skulle vara najs om det går

--
Daniel

Varför har du inte provat? Det fungerar perfekt för mig. Dock laddar den inte om inte firewire-kabeln från hårddisken sitter i datorn.

Fick iofs strul med firwire mellan min onetouch och datorn. Kraschade varje gång jag stoppade in kabeln men sen fungerade disken klockrent, iPoden via disken också. Ser ingen koppling att denna lösning gjort något konstigt. Nu använder jag istället USB2.0 mellan hårddisk och dator och datorn kraschar ej och en ledig firewire-port finns.

• Oregistrerad
  • 2004-07-07 22:40

Hela tanken med Firewire är att man skall kunna seriekoppla alla enheter, men behålla prestandan. De tillverkare som inte trycker in två portar i periferiutrustningen ger jag inte mycket för. Elektroniken är byggd för att klara två portar valfri in och ut) som standard.

Min dator kraschar oxå varje gång jag stoppar in den i datorn...

Gött att man kan seriekoppla

Du ska inte stoppa in "den" i datorn.....klart den kraschar!
Trivs du också med din nya mac, Macgunde?

• Medlem
  • Slussfors
  • 2004-07-08 10:17

Jag har två Maxtor OneTouch FW/USB2 160GB-hårddiskar och de kan jag seriekoppla via FW utan problem. Dock har jag inte testat att trycka in iPoden i den seriekopplingen (inte haft anledning helt enkelt).

Jo jag är supernöjd med datorn och även hårddisken:) Nästa inköp kanske blir en minipod... vem vet

Det funkar klockrent att seriekoppla maxtoprhårddisken med iPoden och iPoden laddar även då

--
Daniel

Sa du att du hade samma problem som mig, att datorn kraschar när du trycker in firewire-kabeln till hårddisken?
Är det då inte jobbigt att hålla kvar den på firewire eller du kanske aldrig behöver avmontera disken, med andra ord, vara stationär?

Jag har bärbart... Jo det är lite jobbigt, men jag har ju inte haft den så länge hitills... oneTouch knappen funkar ju intge heller med usbkabeln i...

Frågan är varför man får en Kerne när man sätter i kabeln? Någon som vet?

1
Bevaka tråden