Utopia

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan bara inte låta bli att berätta om detta onlinespel.

Det är en fantasivärld där man är ladare för en provins i ett kungadömme. Man arbetar tillsammans med andra i kungadömmet för att växa och vinna dom krig som kommer. Spelet pågår under några månader innan det startas om på nytt. Ett spel med många möjligheter att uppnå framgång men endå lätt att lära sig.

Jag rekomenderar spelet och det är dessutom gratis att spela.

Utopia

Oj, det var 5-6 år sen jag spelade, age 2-7 och 9-14 vill jag minnas. Slutade ofta i topp med vårt kungadöme och hamnade topp 10 en gång och topp 100 en gång ytterligare. Slutade spela för att det blev för tråkigt. Men mycket har säkert förändrats. Även därför jag tvingades byta icq-nummer efter ett tag. För många gamla Utopia-spelare man kände och inte längre orkade svara på meddelande om i stil med "är den här dwarf-attackern bra [sätt in valfra siffror här]"...

Men som sagt, mycket har nog förändrats. Hur går det för dig?

Jag har nylighe börjat spela igen efter 1,5 års uppehåll. Det går bara bra. Jag vet inte hur det såg ut på din tid men det har inte hänt hågon märkbar förändring under mitt uppehåll förutom att alla bilder är utbytta mot nya och att dom har startat en ny värld så nu kan man välja bland 3 världar att spela i.
Det enda som är tråkigt är att deras server inte är den snabbaste så ibland tar det tid att få upp sidorna, det kan kännas frustrerande når alla andra sidor på internet laddas fort.

Slutade mest av två anledningar: Jag kunde sitta framför datorn och klicka på uppdatera flera timmar varje dag. Men framförallt så var det mentaliteten i de större kungadömena som störde mig mest: Det gick inte att attackera utan att efteråt ha en veckas diplomati och hela kungadömen gjorde det till sin personliga vendetta om man gjorde en enkel, ärlig och bra lyckad attack. Helt ohållbart i längden i det sätet jag var i. Kunde i och för sig ha hoppat in i ett mindre kungadöme och spelat där det var mindre sådant, men det är ju ens storlek som är halva drivkraften, den andra är ju det sociala. Både de publika och andra forum har riktigt underbart folk. Hade till och med en sommarflirt som varade ett par veckor med en tjej som jag träffade via Utopia. Visst är man en äkta nörd?

Jag har haft tur denna gång, kungadommet har bra folk (än så länge). Jag har råkat ut för vissa kungadömmen tidigare som var otrevliga så jag bytte till andra snällare synd att man då var tvungen att starta om fårn början..

1
Bevaka tråden