Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB g4 1,5 går ej att stänga av

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-03 01:49

Hej

Jag har problem att att stänga av/ starta om min powerbook. Om jag väljer "Stäng av" i äpplemenyn så kommer dilaogrutan upp, men när jag väljer "Stäng av" händer inget. Ibland får jag inte ens upp dialogrutan. Är det någon som vet vad det kan bero på?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-03 03:44

Håll ned powerknappen tills datorn stängs av. Starta om. Zappa P-ram. Hämta hem alla systemuppdateringar. Testa textkommandot som fixar lite prylar... jag kan inte Unix men det var väl -sudo ... typ?

Ursprungligen av PF:

Håll ned powerknappen tills datorn stängs av. Starta om. Zappa P-ram. Hämta hem alla systemuppdateringar. Testa textkommandot som fixar lite prylar... jag kan inte Unix men det var väl -sudo ... typ?

Förlåt men idel dessa chansingar. Förlåt min sura inlägg.
Zappa p-ramen är inte en magisk väg att gå när du ska rätta problem med datorn.
Detta innehåller pram:
Status of AppleTalk
Serial Port Configuration and Port definition
Alarm clock setting
Application font
Serial printer location
Autokey rate
Autokey delay
Speaker volume
Attention (beep) sound
Double-click time
Caret blink time (insertion point rate)
Mouse scaling (mouse speed)
Startup disk
Menu blink count
Monitor depth
32-bit addressing
Virtual memory
RAM disk
Disk cache

Inget av dessa kommer hjälpa. Snarare då ska du resetta pmu (Power management unit)
Powerbook and iBook: Resseting the PMU

Knowledgebase är bättre än vad många tror, den är bökig att ska i men där finns massor av info!

Är du säker på att du väljer stäng av i dialogrutan? Jag har upptäckt samma sak ibland, men upptäckt att jag måste trycka "stänga av" i dialogrutan; trycker jag bara return för att jag tror att allt är ok så stängs den inte av.

T

Ahhh en bugg!
Den skulle Apple uppskatta är jag säker på!
Det måste jag testa.

1
Bevaka tråden