Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljus flimmrig skärm på i-mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min gamla trotjänare, i-mac Dv 400 med Panther på har börjat få en ljus flimmrig, suddig skärm ibland. Det kommer ofta strax efter påslagning och försviner sen oftast. Kan komma och gå lite beroende på om man rör vid datorn. Har prövat att trycka dit minnena ifall de skulle vart lösa, men ingen skillnad.
Nån som har ngn. ide? Om nu skärmen skulle klappa ihop kan man då köra den med en extern skärm? Om det har med grafik kortet att göra går det väl inte antar jag?
Tacksam för tips. Den här datorn har verkligen varit kanon, vore synd om den skulle ge upp.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-07-06 01:45

Det kan inte vara så att du helt enkelt har fel hertz inställda på skärmen sådär en 60hz, det kan göra att det blir väldigt flimmrig bild och man får huvudvärk? dock så kan ögonen vänja sig efter ett tag när man suttit vid den.
Om skärmen dör så går det alldeles utmärkt att köra datorn med hjälp av en extern skärm.

Prova ändra hertz inställningar samt upplösning och se om det hjälper...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-06 02:17

Det blir värre när du rör vid datorn? Låter som något slags jordfel tycker jag. Vad man ska göra åt jordfel får jag dock överlämna åt nån annan att svara på

Ursprungligen av Rajje:

Vad man ska göra åt jordfel får jag dock överlämna åt nån annan att svara på

Som jag har förstått det ser man till att datorn sitter i ett jordat uttag

/K

1
Bevaka tråden