Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Screenshots från Tiger.

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .

http://www.macrumors.com/

Screenshots på nya MacOS, Tiger. Om de är äkta eller ej återstår att se...

Dedär med "upplysta" saker när dom ska va markerade(?) ser väldigt skumt ut tycker jag.. typ fejk
Men man vet ju aldrig.

edit: sen går väl saker i system prefs inte att markera, klickar man på Network, öppnas network, o de finns väl ingen anledning att ha de på annat vis?

Ursprungligen av Johan S:

Dedär med "upplysta" saker när dom ska va markerade(?) ser väldigt skumt ut tycker jag.. typ fejk
Men man vet ju aldrig.

edit: sen går väl saker i system prefs inte att markera, klickar man på Network, öppnas network, o de finns väl ingen anledning att ha de på annat vis?

Det var ju sökt på Dns i sökrutan, och då lyser den ikon som det ligger under upp... (Om man är osäker på var en inställning finns) Så tolkar jag bilden i alla fall. Säger inte att det är äkta, men skulle ju kunna vara..

/Stefan

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-26 17:47

Många är ovan vid systeminställningar.

Så det är smart att kunna skriva in sökord och plötsligt blir det grå ytan av hela systeminställningpanelen o visar ljusområdet. Det är för att visa att du ska klicka på Network/Nätverk för att hitta DNS.

Jag tror att det är äkta och det är mycket bra genomtänk

Verkar väldigt fejk, om man läser diskussionen som följde.

Men roligt var det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-26 13:03

hoppas verkligen det var fejk... var ju hur fult som helst.
Det enda snygga enligt mig var att det var snygg "övergång" mellan övre fönsterlisten och resten av fönstret som kom under.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-06-26 14:45

Hehe, GNAA (http://www.gnaa.us/) som levererat artikeln verkar ju helt seriösa! Givetvis kan det inte vara fejkat!

Ursprungligen av axpax:

Hehe, GNAA (http://www.gnaa.us/) som levererat artikeln verkar ju helt seriösa! Givetvis kan det inte vara fejkat!

HAHAHAH!!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-26 15:20

Det bästa är bättre brandvägg !
Ännu snyggare små program !

  • Medlem
  • 2004-06-26 17:59
Ursprungligen av axpax:

Hehe, GNAA (http://www.gnaa.us/) som levererat artikeln verkar ju helt seriösa! Givetvis kan det inte vara fejkat!

För övrigt är filmen som krävs för att bli medlem i GNAA jävligt rolig (Gay Niggers From Outer Space, finns på dc o alla möjliga andra ställen)

Jag tror bilderna är äkta.

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Jag tror bilderna är äkta.

Jag hade rätt.

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Jag hade rätt.

Grattis. Jag trodde också på dom, men jag missade från början att källan var så tveksam, vilket säkert var ett skäl till att många tivlade.

Hela historien visar i alla fall att folk generellt sett inte kan skilja på fejk och äkta vara när det gäller sånt här.

Någon som vet om man kommer kunna ändra typsnittet och storlek på menyerna?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-30 23:05
Ursprungligen av freemanen:

Någon som vet om man kommer kunna ändra typsnittet och storlek på menyerna?

Jag har letat men tyvärr

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-30 23:12

Testar på en G4/533 MHz
Inget större snabbhet, men stabil är det verkligen.
Svengelska på menyer och dialogrutor

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-30 23:30

Safari RSS är effektiv och snyggt

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-30 23:50

Systeminställningar går snyggt och smidigt att byta.
Inget nytt utom advancerat brandvägg (så långt jag hunnit just nu)

Ursprungligen av Adrian B:

Hela historien visar i alla fall att folk generellt sett inte kan skilja på fejk och äkta vara när det gäller sånt här.

Ja, helt sjukt många nu som egentligen sa att det var fejk -- då inte tack vare GNAA utan för att dom "kan se att dom är Photoshoppade" och liknande.

Aja, rätt kul situation. Kul att någonting hände i Mac-ryktesvärlden. På tiden.

Moral of story?

Always trust Gay Nigger Association of America

En sökfunktion i systeminställningarna är inte alls illa, riktigt smart funktion tycker jag. Har faktiskt hänt mer än en gång att man har öppnat panelen och tänkt "hmm.. vart hittade jag den inställningen nu då?". Jag tycker att Panthers preferences är otydligare än Jaguars.

Jag kommer inte om på sidan... överbelastad...

Ingen som sparat undan bilderna?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-26 19:51
Ursprungligen av Rickard A:

Jag kommer inte om på sidan... överbelastad...

Ingen som sparat undan bilderna?

Dom finns även i formumen på macnn.
<http://forums.macnn.com/showthread.php?s=&threadid=218107>
---
/Samuel

Något OT..

När börjar sändningen på måndag? (blir det ens någon?) Hoppas det är sent på kvällen så jag har hunnit komma hem ifrån jobbet.

1800 eller 1900 tror jag.

/M

Även om det inte är sändning så brukar Macrumors ha liveuppdatering direkt från keynotet. börjar 19 är jag ganska säker på, 10 lokal tid åtminstone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-27 01:18

Jag tror inte att bilderna är äkta. Systeminställningsfunktionen verkar rätt ok (men ful). Men annars nä.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-30 20:57
Ursprungligen av acke:

Jag tror inte att bilderna är äkta.

Jag hade fel. Blev lurad av att Systemprefsbilderna såg så fult omacciga ut. 5 spänn på att utseendet kommer att ändras innan släpp.

Ursprungligen av acke:

Jag hade fel. Blev lurad av att Systemprefsbilderna såg så fult omacciga ut. 5 spänn på att utseendet kommer att ändras innan släpp.

Jag håller med dig. Hur det ser ut är inte snyggt, men jag tyckte själva konceptet var väldigt välplanerat och såg lite för advancerat ut för att bara vara en enkel fejkbild.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-07-01 22:44

Ny Jubileums modell?

Kollade på S.J. i San Francisco natten som var, ungefär någon timme in i tittandet sätter sig Steve ner vid en burk för att visa Spotlight. Jag diskuterade detta med en kollega på jobbet idag.... Apple firar 20 år, min fundering har varit (naturligtvis fler än mig funderar) vad som kommer att bli "jubileums modellen" I vilket fall Steve skrev iMAC och sökte med Spotlight, Paris & Birthday använde han oxå i sökandet. Kan detta betyda något eller är jag bara "paranoid" nyfiken vet jag att jag är! Någon där ute som hört något!!!

Ursprungligen av K.ANKA:

Kollade på S.J. i San Francisco natten som var, ungefär någon timme in i tittandet sätter sig Steve ner vid en burk för att visa Spotlight. Jag diskuterade detta med en kollega på jobbet idag.... Apple firar 20 år, min fundering har varit (naturligtvis fler än mig funderar) vad som kommer att bli "jubileums modellen" I vilket fall Steve skrev iMAC och sökte med Spotlight, Paris & Birthday använde han oxå i sökandet. Kan detta betyda något eller är jag bara "paranoid" nyfiken vet jag att jag är! Någon där ute som hört något!!!

Brukar inte ha teorier kring detta men jag tänkte hmm när han sökte på imac och det listades ett antal imac prylar, jag har säkert fel men just då och antagligen pga dålig bild o ett trött huvud så tycktes jag se att det stod imac g5 men som sagt mitt huvud var trött, och jag har inte kikat igen...

Bevaka tråden