Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfa via blåtand ??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en TiBook 500 och en SonyEricsson T610 med någon typ av företagsabonemang.

Nu är jag less på att försöka kolla mailen med 9600 b/s uppkoppling.
Är det någon som kan förklara hur det funkar att koppla upp sig med gprs eller vad man nu ska använda. Eftersom företaget står för mobilräkningen och jag är en reko kille så vill jag kunna skilja på samtal och dataöverföring.
Jag har en blåtandsadapter.

Vilken tjänst måste jag skaffa hos Telia?
Vilken uppkopplingshastighet får man?
Vad kostar det?
Hur ska Macen ställas in?

- Slice -

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-06-24 10:06

Av en slump dök jag på denna. Kanske kan vara något?

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/23682

I övrigt har jag ingen aning om detta.

Under nätverksinställningar välj att du ska använda blåtand, skriv telefonnummer "none" ladda sedan ner modemscript från min publika iDisk som heter "SonyEricssonGPRS2004-01a.sit". Packa upp och lägg dem i /Library/Modem Scripts/. Prova dig sedan fram genom att välja ett av dessa där du väljer modem script vilket som fungerar.

Olé!

  • Medlem
  • 2004-06-24 16:17

Telia Online Work ingår i alla Telias företagsabonemang numera om jag förstått dom rätt. Priset ligger på en dryg tia per Mb beroende på ert avtal.
De verkar pigga på att få oss att använda Online -jag blev uppring idag av Telia idag med frågan om jag visste att jag kunde "surfa med mobilen".

1
Bevaka tråden