Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Call of Duty, allmän diskussion

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tjena igen

Jag provade att göra en diskimage och nu flyter det mycket bättre. Inga mer stopp mitt i spelet och jag är numera riktigt farlig:D

Tack alla för hjälpen!

Martin

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-18 10:05

Finns det någon CoD-server för 99Macare?

Ursprungligen av Wire:

Finns det någon CoD-server för 99Macare?

Jag tar tystnaden som att det inte finns någon Call of Duty Server till 99Macare.

Jag hoppas jag har fel.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-14 11:22

nån som vet hur man ansluter till en server i konsol-läge som har passwd. skriver ju "/connect anslut.till.server" men hur gör jag för att lägga till passwd.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-16 22:10

Vilken svårighetsgrad ska man välja i SP i CoD 1? Jag har spelat demot på svårighetsgrad 3 "Hardened" och ska snart köpa fullversionen men det kändes inte svårt. Nu undrar jag om just banan i demot som är lätt och det blir svårare sen eller ska man välja svåraste graden "Veteran" från början. Jag gillar motstånd till viss gräns men vill inte möta orealistiskt motstånd sen där man blir skjuten och dör efter varje steg eller något sånt. Kan man ändra svårighetsgraden genom konsolen sen?

Sen har jag läst att man måste hoppa över andra banan Dawnville med fusk för spelet fryser med felmeddelandet "Max number of disconnected paths exceeded..." när banan laddas in. Är det alltså helt omöjligt att spela Dawnville? Det vore synd att missa en helt bana.

Senast redigerat 2006-12-16 23:10
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-16 23:09

Hittade detta kommando: Set skill level g_gameSkill <number>

COD1 har varierande svårighetsgrader. På Veteran blir vissa uppdrag mycket mycket svåra. Jag tänker på en ryska kampanjen då man skall försvara ett hus, befinner sig man inte på rätt trappavsats med rätt vapen, så dör man i anstormningen. Spelet räcker längre med Veteran men räkna med att att ha tålamod på vissa ställen som får köras om och om igen, även om man hukar och kör luta och kika runt hörnen.:p

(COD 1 är betydligt bättre än COD2 som bara är "bra") Nu skall jag skaffa MOH serien. Körde första MOH och den har en del fantastiska avsnitt, sällan har jag känt mig så ensam och ömklig som i en vintrig skog med ekande hundskall....

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-19 22:49

Tack för tipset!

  • Oregistrerad
  • 2006-12-29 14:05

Direct X-problem med Call of Duty 2 - råd?

Jo, vill spela CoD2 mha Bootcamp på min macbook.
Får dock upp ett error-meddelande "Directx unexpected error" när jag försöker starta spelet. Klarar inte mitt klena grafikkort detta spel?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-30 13:41

Kan ingen slänga upp em CoD2-server så vi 99-are kan köra lite mot varandra?

  • Oregistrerad
  • 2008-10-10 17:20

Varför släpps inte ALLA Call Of Duty-spelen till Mac? Varför är det bara CoD 1, 2 och 4 som släpps? Varför inte 3:an ? Och hur blir det när 5:an kommer? Ska den då inte heller komma till Mac? Varför ska man tvingas ha en hel uppsättning konsoler och datorer bara för att kunna spela igenom en spelserie? Jag HATAR det. Nu har jag förvisso ett Xbox 360 också men jag HATAR att spela FPS-spel på såna maskiner. Hela spelglädjen försvinner.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-10 17:24
Ursprungligen av Elajtenworld:

Varför släpps inte ALLA Call Of Duty-spelen till Mac? Varför är det bara CoD 1, 2 och 4 som släpps? Varför inte 3:an ? Och hur blir det när 5:an kommer? Ska den då inte heller komma till Mac? Varför ska man tvingas ha en hel uppsättning konsoler och datorer bara för att kunna spela igenom en spelserie? Jag HATAR det. Nu har jag förvisso ett Xbox 360 också men jag HATAR att spela FPS-spel på såna maskiner. Hela spelglädjen försvinner.

För att 3:an aldrig släpptes till PC eller MAC, utan bara till console.

  • Oregistrerad
  • 2008-10-10 17:32
Ursprungligen av Minto0:

För att 3:an aldrig släpptes till PC eller MAC, utan bara till console.

Varför släpptes den aldrig till dator då?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-10 17:35
Ursprungligen av Elajtenworld:

Varför släpptes den aldrig till dator då?

Ja de kan man undra sig. Men antar att dom ville satsa på console, men insåg efter de att PC o MAC fortfarande är för stor andel av försäljningen för att då återuppta de liksom. Ligger ju ganska mycket jobb bakom o få de o funka till alla olika system liksom, o kan man skippa ett så är ju de en bra stor kostnad som försvinner för företaget!

Bevaka tråden