Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gatuadresser till K700?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-18 10:50

Någon som lyckats få över gatuadresser till K700 vid synkning?

Jag lyckas inte få kontakt med K700:an med iSync men däremot funkar det bra med Sallings MobileSync & Entourage. Inga gatuadresser dock.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-18 12:02
Ursprungligen av Melker Lindström:

Någon som lyckats få över gatuadresser till K700 vid synkning?

Jag lyckas inte få kontakt med K700:an med iSync men däremot funkar det bra med Sallings MobileSync & Entourage. Inga gatuadresser dock.

För att få upp K700 i iSync gör så här:

"1) delete any pairing you have already made from the mac to the phone
2) make the mac discoverable
3) go to phone settings, connectivity, bluetooth, my devices, new device and add the mac.
4) check the appropriate boxes."

Källa: http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.6894f771/0

Obs! Du verkar behöva starta om både telefonen och datorn efter du följt intruktionerna i listan. Hade först samma problem som dig men det funkade efter omstart.

Angående gatuadresser så får jag över dem till mobilen utan problem. Valde bara i Adressboken vilka kontaker jag vill skicka till mobilen genom att välja "Skicka det här kortet/korten" under "Kort" i menyn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-18 14:00

Konstigt. Jag iSyncade min K700 igår och fick över alla telefonnummer och emailadresser men inga gatuadresser. Dock har jag inte startat om varken telefon eller dator efter att ha parat dem.

Ska det fungera med iSync eller måste jag skicka varje kontakt från Adressboken?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-18 15:14

Jag gjorde det via Adressboken eftersom jag inte hade fått K700 och iSync att fungera tillsammans från först senare. Men det ska väl fungera med båda egentligen antar jag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-18 15:22

Förresten. Gör du rätt när du letar efter gatuadressen med K700? Jag gör så här:

1) Väljer först kontakten
2) Sen väljer jag Mer
3) Sen Visa och redigera
4) Sen flyttar jag mig till den fjärde fliken där det kommer uppgifter om Titel, Företag, Gata , Ort, Region, Postnummer och Land.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-18 23:37
Ursprungligen av carbon:

Förresten. Gör du rätt när du letar efter gatuadressen med K700? Jag gör så här:

Jo, jag har kollat där. Min fjärde flik är tom. Ska testa att föra över en enstaka adress explicit så får vi se om det fungerar bättre.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-24 14:46

Jag kan sända adressen från adressboken till K700.
Men om jag iSyncar 'tilbaka', får jag adressen dubbelt i adressboken på datorn, och i 'nya' adressen finns det bara namnet, emailadress och telefonnummer.. Om jag har en adress-ändring gjort i K700 kan jag altså inte iSynca den til datorn.. Ideer?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-01 21:46

Tyvärr ej. Har fortfarande inte fått koll på detta. Frågan är bara, är det ett SE eller Apple problem?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-08-05 15:40

Fick min K700i idag, försöker synka, men får inte över adresserna, har ni löst de hos er??

Kan man få så de blir företagsnamnet som rubrik i katalogen??

Och även få med webbadress och anteckningar??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-02 07:44

Hmmm...det verkar vara ett vanligt problem det här.
Jag får nämligen inte heller över gatuadresserna till min nya K700i som jag köpte i förrgår. Jag har de senaste versionerna av alla program och synkningen funkar bar i övrigt.

Var ligger problemet egentligen? I Telefonen eller iSync? Min förra telefon T39m fick adresserna så jag lutar åt det tidigare men helt säker kan man ju inte vara.

Någon som har tips?

ingen som hittat en lösningf? Jag har precis köpt en 700:a och har samma problem!

Thomas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-05 20:57

Nix. Fortfarande samma elände.
Väntar också på någon lösning. Ericsson säger att det är Apples fel och att telefonen minsann stödjer adressynkning. Vad Apple säger vet jag inte. Har inte orkat kolla...

Men, som det brukar heta inom dator-världen; Det kommer i nästa version...kanske

Pratade med Apple Support idag... Svaret var "vi har ingen aaaaning om varför det inte fungerar".

Mer strul: Telefonen plockar inte in adressposter som är märkta "Företag" i Adressboken. Verkar vara en riktigt korkad sync-funktion det här...

Thomas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-05 23:49

Hrm...
Ja, det verkar inte bättre faktiskt. Synd, eftersom det i övrigt är en jättebra telefon.
Men, det är klassiskt när två prylar ska passas i hop och konsumenten hamnar i mitten.

Jag har inte provat programmet PhoneAgent så mycket men där ska man kunna synka just dessa saker. Om nu de har klarat det varför kan inte Apple göra det? http://www.macmedia.sk
Jag vill helst klara mig utan tredjepartsprogram som kostar pengar.

1
Bevaka tråden