dvd pärms förvaring för många skivor

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vore mycket tacksam för förslag på dvd förvaring för många dvd filmer där även självaste konvolutet får plats, alltså anpassade för dvd filmer.

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2004-06-19 10:38

...och när du hittar ett sådant, skrik till. Högt! Jag har letat i ett år... Jag överväger Clas Ohlson-fickor för CD-skivor (6 st på varje blad, 3 fram och 3 bak) kombinerat med vanliga plastfickor hålade till vänster för omslagen. Och sedan sätta in allt i pärmar. Men det borde finnas plastfickor som kombinerar plats för skiva/-or och omslag i samma ficka... Eller?

Ursprungligen av William Naversten:

...och när du hittar ett sådant, skrik till. Högt! Jag har letat i ett år... Jag överväger Clas Ohlson-fickor för CD-skivor (6 st på varje blad, 3 fram och 3 bak) kombinerat med vanliga plastfickor hålade till vänster för omslagen. Och sedan sätta in allt i pärmar. Men det borde finnas plastfickor som kombinerar plats för skiva/-or och omslag i samma ficka... Eller?

Jag har också letat länge, och fattar inte varför det inte finns billiga lösningar på detta, Case logic har lösningar men dessa pärmar kostar cirka 500:- för 40 dvd skivor, och för tillfället har jag cirka 150 skivor vilket betyder att jag skulle betala 1500:- för att få plats med alla, och troligtvis kommer jag att inhandla fler skivor med tiden så....

Köp en CD-pärm från Proove, rymmer massa skivor för någon hundring (Ullared, Ge-Kå's) och ha omslagen i en pärm vid sidan av...

"Crude but efficient"

Ursprungligen av Andersson:

Köp en CD-pärm från Proove, rymmer massa skivor för någon hundring (Ullared, Ge-Kå's) och ha omslagen i en pärm vid sidan av...

"Crude but efficient"

Låter inte direkt som någon optimal lösning, tyvärr. Men tack ändå för tipset.

Vad jag idag gjort är att jag kör med vanliga plastfickor, två film omslag, en för varje sida, sen så har jag köpt vanliga tvåficks cdfickor som jag häftat fast på varje sida av plastfickan. Detta är inte heller någon optimal lösning.

Men vad gör man.

Man kanske skulle ta fram en lösning på detta och börja sälja - det torde finnas ett intresse.

Detsamma tycker jag gäller för vanliga cd skivor, de flesta fickor som finns rymmer enbart framside konvolutet och ej baksidan där oftast låtnamnen står, otroligt korkat att inte detta finns, eller har ni sett sådana.

cd-skivor - vik baksidan och ha som en "extra innerpåse" runt själva skivan, inuti häftet, inuti plastfickan... så gör jag. Äger väl ca 8 000 cd-skivor och förvarar dem på djupet i lådor. Får plats på samma yta som 600 (!) vanliga hårdplast-cd..!

dvd-skivor - funderar på att låta min cd-ficks-leverantör specialgjuta en form för dvd-plastfickor lika stora som fodralen, med en isticksficka för själva skivan. En sån "mall" skulle kosta 4 000 kr att ta fram, men sen skulle själva fickorna bara kosta 2,50-3,50 kr/st.

Låter som en intressant variant, om du gör en sådan variant så hojta till.

1
Bevaka tråden