Handla utomlands?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har handlat lite större saker (datorer etc.) t.ex. via ebay? En kompis till mig har handlat minnen utan några problem. De har ett poängsystem som verkar vara tillförlitligt. Man kan se hur många affärer säljaren har gjort tidigare, och hur denne har skött sig etc.

Skulle det t.ex. gå att köpa en dator från USA utan att få betala en massa skatt etc.?

mvh

Ludgo

Ursprungligen av Ludgopelle:

Är det någon som har handlat lite större saker (datorer etc.) t.ex. via ebay? En kompis till mig har handlat minnen utan några problem. De har ett poängsystem som verkar vara tillförlitligt. Man kan se hur många affärer säljaren har gjort tidigare, och hur denne har skött sig etc.

Skulle det t.ex. gå att köpa en dator från USA utan att få betala en massa skatt etc.?
mvh
Ludgo

Det är oftast inga problem att köpa datorer från ebay ex. om du köper av någon reputabel vill säga.

Moms och skatt är det däremot stor risk att du får betala i Sverige åtminstone för större paket.

• Oregistrerad
  • 2004-06-14 20:23

Tänk på att det går fake:a "feedback" (även om min är "inpeckable" )
Paket från usa momsas på försäkringsvärde + fraktkostnad (och tull, men det är så lite) så fort det går över 300:- (ungefär). _Lite_ svårt att klara sig ifrån tyvärr… (Även om det lyckas 1 gång av 3 något)

1
Bevaka tråden