PB i golvet

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-14 17:36

Satt häromkvällen i soffan med pb:n (stängd) bredvid mig, då min dotter började gallskrika. Jag flög ur soffan, burken gjorde likaledes, och landade med en smäll i golvet med ovansidan neråt.

Jag stoppade ljuddämparen i munnen på dottern, kalssvettades ymnigt, och försökte starta datorn. Det gick inte.

Jag försökte starta från CD, och det gick bra, men Skivverktyg hittade inte min egenhändigt installerade 30 giggare.

Något lugnare gick jag och lade mig.

Dagen därpå backade jag upp min gamla tiogiggare som, sedan den tagits ur datorn, bott i ett firewirekabinett, till min svärfars gamla dubbelpropp, satte i disken och installerade om panther. 30 giggaren lyckades hänga OS 9 när jag försökte koppla in den per firewire. Antar att det inte är lönt att låta någon försöka reparera den.

Det känns skönt att inte tvingas investera i en ny burk nu. Dock får jag väl bita i det sura äpplet, och köpa en ny disk, 10 gig känns litet litet.

Det mesta av vikt finns som back up på iDisk och CD, men det finns en del små filer, som jag dessvärre får lära mig att leva utan.

En tankeställare! Alla hårddiskar rasar, de flesta dock efter att man slutat använda dem.

Vänligen, Ylan

• Oregistrerad
  • 2004-06-14 17:42

Brakade HD:n ihop av ett så litet fall när burken var avstängd?
Låter som om du ev. kan få en på garantin i så fall, eller i vart fall kolla upp hur många G den skall tåla igång resp. avstängd…

Inte för det räddar dina filer direkt…

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-14 19:58
Ursprungligen av Pär:

Brakade HD:n ihop av ett så litet fall när burken var avstängd?
Låter som om du ev. kan få en på garantin i så fall, eller i vart fall kolla upp hur många G den skall tåla igång resp. avstängd…

Inte för det räddar dina filer direkt…

Datorn var i vila, inte avstängd, men om det är som du säger, kanske man skall kolla upp det. Nu köpte jag HD:n på Sekvencia, så det kan kanske vara litet trassligt att få ut den.

De riktigt viktiga filerna är uppbackade. Slås av hur smidigt det är med back up, och med iSynk!

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden