Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xserve med RAID-5 dröjer till hösten

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple meddelar att kunder som beställt en Xserve G5 med RAID-5 får vänta till sensommaren eller hösten innan maskinerna kan levereras. Anledningen är att underleverantören av RAID-kort har produktionsproblem.

Det är olyckligt eftersom många serverköpare vill ha just RAID-5 för både prestanda och redundans i diskarna. RAID-5 innebär att man använder alla tre diskplatserna i server och en disk agerar paritet. Går en disk sönder behöver man inte ens starta om maskinen utan kan köra vidare med dom två resternade diskarna. Den skadade disken byts ut i farten (sk hot-plug) mot en ny fräsch disk.

99mac har skrivit om detta fortlöpande eftersom vi själva beställt en Xserve G5

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-14 18:08

Trist.

Men väntar man på något gott så...

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-06-14 18:23

Har jag fel eller händer det här alldeles för ofta?

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-06-14 18:38

Jag tror inte att jag kan beskriva hur besviken jag är på Apple p.g.a. detta. Även om det är en underleverantör som strular så är det ändå Apple som är ansvariga.

Vi har nu alltså väntat i nästan ett halvår på - ja vad? - ingenting!

Det hela blir ju inte bättre av att Apple inte kan få ur sig några besked om vad som gäller. Jag vill ha ett datum för när leverans _garanterat_ kan ske, och ett besked vad vi får för kompensation om det inte skulle hålla det.

1
Bevaka tråden