Apple i Peking?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-14 16:32

Far till Peking i september. Behöver tips på bra elektronikaffärer. Finns det någon Apple-återförsäljare i Peking? Vad är värt att passa på att köpa och inte?

• Oregistrerad
  • 2004-06-24 12:19

Är det verkligen ingen här som varit i Peking?

Jag har. Finns ett ställe/område där dom har HUR MYCKET elektronik som helst. Vetefan vad det hette dock

Vet iaf att en av husen var ett tolvvåningshus och där sålde dom faktiskt Mac-prylar!

Har inte varit där själv, men det finns ett ställe som heter Beijing Apple House (här är en link till deras hemsida: http://www.kde.com.cn/wshshe.html ).
Den engelska prislistan är dock från 2002.

Kanske är något att besöka

Ursprungligen av pasp:

Far till Peking i september. Behöver tips på bra elektronikaffärer. Finns det någon Apple-återförsäljare i Peking? Vad är värt att passa på att köpa och inte?

det finns många svenskar i Peking.

Bl.a. ett bolag som heter icopal

domän: icopal.cn och ambassaden.

Kolla med dem om du inte får fler förslag här.

Jag besökta aldrig något datorvauhus i Peking när jag var där förra månaden. Där emot var jag på flera i Shanghai och Chengdu. Utbudet är enormt i dessa höghus med runt 10+ våningar fullpackade med små butiker. Första våningen bjuder på de senaste bärbara och självklart ett litet mac hörn. Ju längre upp du kommer desto större blir chanserna att du blir attackerad av en hord av kineser som smiskar dig med dvd-kopior.

Jag skulle tro att tillbehör och förbrukningsvaror är det som du främst kan göra klipp på. Tänk på att utgångspriset sällan ens är ett riktmärke för vad du egentligen behöver betala. Besök flera butiker för att bilda dig en uppfattning men om du vill göra det lätt för dig kan du också prova att bara säga ett pris som du anser rimligt och sedan gå så får du det troligen till det också.

Om du tar bussen till Sommarplatset från området kring Himmelska fridens torg kommer du åka förbi ett stort datorvaruhus område b.t.w.

Själv åker jag till Vietnam i vinter. Kan man köpa konstig elektronik billigt där?

leenus: Upplevde själv inte Vietnam som ett land att handla elektronik i. Möjligtvis kan du hitta en del i Saigon/HCMC men ta en sväng upp till Hong Kong innan du åker hem, där lär du inte bli besviken.

Oh, well. Jag åker ju inte dit för att köpa prylar i första hand...

1
Bevaka tråden