Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jobs anser att iPod är för dyr

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av ErikA:

tänk att du vet allt om apple...har du en insider som talar om allt som dom gör och ska göra?

jag vet att ibooks ex tillverkas i samma fabrik som dells bärbara, det är ingen hemlighet, faktum kvarstår, apple har en sluten modell där dom gör allt, att vissa ideer köps upp av apple (beprövat knep som dom lärt sig av microsoft) eller att viss tillverkning läggs ut på andra tillverkare förändrar inget

titta på den mest lönsamma datortillverkaren, dell, dom gör inget själva, inte ens ihopmontering av datorkomponenterna som dom säljer, dom säljer ett varumärke, inget annat

ErikA om du vet att vissa av Apples produkter tillverkas av andra än Apple och att Apple köper in lösningar från andra, hur kan du då påstå följande
Citat:Erika

"dom designar och tillverkar allt, från början till slut känns som ett sovjet-konglomerat anno 1974 eller nåt"

Att Apple är rätt hemliga vad gäller produktutveckling och framtida lanseringar är ju inte direkt något unikt utan ganska vanligt bland innovativa företag.

Angående Dell så förenklar du rätt ordentligt de har ju faktiskt en hel del anställda och en stor utvecklingsavdelning har för mig att de också har egna monteringsanläggningar.

  • Medlem
  • 2004-06-20 23:19
Ursprungligen av Errol Garner:

ErikA om du vet att vissa av Apples produkter tillverkas av andra än Apple och att Apple köper in lösningar från andra, hur kan du då påstå följande

Att Apple är rätt hemliga vad gäller produktutveckling och framtida lanseringar är ju inte direkt något unikt utan ganska vanligt bland innovativa företag.

Angående Dell så förenklar du rätt ordentligt de har ju faktiskt en hel del anställda och en stor utvecklingsavdelning har för mig att de också har egna monteringsanläggningar.

allt handlar om vem som garvar hela vägen till banken, dell eller apple? inte är det apple iaf...

Ursprungligen av ErikA:

allt handlar om vem som garvar hela vägen till banken, dell eller apple? inte är det apple iaf...

Visst är Dell en vinstmaskin för tillfället, men Apple går ju rätt bra och har ju framtiden för sig.

  • Medlem
  • 2004-06-20 23:56
Ursprungligen av Errol Garner:

Visst är Dell en vinstmaskin för tillfället, men Apple går ju rätt bra och har ju framtiden för sig.

apple har för första ggn på många år ett litet överskott, men fortsätter dom som dom gjort det senaste året, men endast en modelluppgradering på ett helt år av deras viktigaste modellserie genom tiderna så kommer det inte att vara längre, som vi har läst om så sjunker apples marknadsandel fortfarande, trots att dom har kanske det starkaste produktsortimentet någonsin

Ursprungligen av ErikA:

apple har för första ggn på många år ett litet överskott, men fortsätter dom som dom gjort det senaste året, men endast en modelluppgradering på ett helt år av deras viktigaste modellserie genom tiderna så kommer det inte att vara längre, som vi har läst om så sjunker apples marknadsandel fortfarande, trots att dom har kanske det starkaste produktsortimentet någonsin

Apple har haft överskott rätt länge och har dessutom runt 30-40 miljarder i kassan. Att Apples marknadsandel sjunker beror på att de inte prioriterat massmarknaden vilket jag också tycker är rätt fel eftersom Apple skulle kunna exploatera sitt operativsystem betydligt bättre än vad de hittills gjort. Men som sagt Apple har ju framtiden för sig och ett visst OS tekniskt försprång som förhoppningsvis snart kommer bära frukt.

  • Medlem
  • 2004-06-21 00:08
Ursprungligen av Errol Garner:

Apple har haft överskott rätt länge och har dessutom runt 30-40 miljarder i kassan.

nej, det har dom inte, macworld rapporterade i våras att apple för första ggn på länge låg på plus

Ursprungligen av ErikA:

nej, det har dom inte, macworld rapporterade i våras att apple för första ggn på länge låg på plus

Har du någon länk......... Vad jag vet så har Apple gått plus de flesta kvartal de senaste åren.

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-06-20 22:36

Ingen mer en jag som tror på en 50 dollar sänknig på ipod mini på sommarens sammankomst i San Francisco.

  • Medlem
  • 2004-06-20 22:49
Ursprungligen av Adl:

Ingen mer en jag som tror på en 50 dollar sänknig på ipod mini på sommarens sammankomst i San Francisco.

Önska kostar ingenting

Bevaka tråden