Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-brännare Aluwriter och PBG4 OS10

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför kan det inte bara vara enkelt??

Köpte en ONE alu writer för att bränna DVD från min powerbook G4.

- Kan jag koppla in brännaren VIA en extern hårddisk?
- Varför öppnas CLASSIC systemet när jag vill installera brännarens Tools?
- Kan jag bränna direkt från en DV bandare (hmm naturligtvis inte)?
- Köpte samtidigt en TOAST Lite. Men läser här i forumet om massa strul med toast.
- Om jag fattat det här rätt måste jag från min Final cut pro göra en "make FCP movie" som jag sedan drar till toast programmet.
- Hur lång får en DV film vara för att få plats inom 4.7 GB

Sebastian

Och nu när jag på något sätt lyckats bränna något så spottar min G4 ut skivan som om det inte fanns något på den. Fast jag ser att den är bränd.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-06-12 18:51

Köpte en ONE alu writer för att bränna DVD från min powerbook G4.

- Kan jag koppla in brännaren VIA en extern hårddisk?

Ja det borde inte vara några problem om din HD har extern strömförsörjning och inte tar ström från Firewire kabeln.

- Varför öppnas CLASSIC systemet när jag vill installera brännarens Tools?

Pga att programen inte är MacOS X utan äldre OS 9 kolla på deras hemsida om det finns någon uppdatering.

- Kan jag bränna direkt från en DV bandare (hmm naturligtvis inte)?

Bra svar

- Köpte samtidigt en TOAST Lite. Men läser här i forumet om massa strul med toast.

Vadå? har aldrig haft problem med Toast!!! men kolla så den version du har köpt funkar till den OS version du har

- Om jag fattat det här rätt måste jag från min Final cut pro göra en "make FCP movie" som jag sedan drar till toast programmet.

För att göra vad? lagra det material du har eller? skall du göra en DVD som du kan spela i en vanlig DVD spelare.

- Hur lång får en DV film vara för att få plats inom 4.7 GB?

"Normal" DV kvalitet är 3,6 MB per sekund så du bör kunna lägga ungefär 20 min DV på en DVD kom ihåg att en 4,7 DVD inte rymmer mer än cirka 4,4 i slutändan. men om det är en DVD video du skall göra är svaret ett annat.

Jodå, nu bränner jag DVD-filmer.
DV från Final cut pro via min externa HD.

Toast lite tycks bara vara en demo som har ETT ENDA syfte. Att få mig att köpa TITANIUM versionen.

Försökte bränna en NTSC DVD fast Toast lite växla över till pAL och sa att det inte gick.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-06-14 16:54
Ursprungligen av sebastian näslund:

Jodå, nu bränner jag DVD-filmer.
DV från Final cut pro via min externa HD.

Toast lite tycks bara vara en demo som har ETT ENDA syfte. Att få mig att köpa TITANIUM versionen.

Försökte bränna en NTSC DVD fast Toast lite växla över till pAL och sa att det inte gick.

Det beror nog på att den film du gjort i FCP är i PAL, då går det inte göra en NTSC DVD

1
Bevaka tråden