Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lanseringsdatum för K700?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-09 11:12

Nån som vet besked? Det talades om den 10/6 förut, men nu såg jag 16/6 på Webhallen.

Jag ska precis byta jobb och får välja ny telefon - jag vill ha en K700!

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2004-06-09 12:39
Ursprungligen av steli:

Nån som vet besked? Det talades om den 10/6 förut, men nu såg jag 16/6 på Webhallen.

Jag ska precis byta jobb och får välja ny telefon - jag vill ha en K700!

Fick just ett erbjudande från ComCenter där man kunde få K700 för 0:-med 24mån telia mobil 25...

Det var billigt. Jag ringde Comcenter tidigare idag och fick det ungefärliga priset 1900 med ovanst abonnemang.
Har du erbjudandet skriftlig...?!

Jag har hört att K700 ska komma vecka 24, alltså den här veckan.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-06-10 07:27

v.26 har vi som lev datum på TPH.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-15 20:54

Fick min K700i idag

Fick min K700i idag.

Den verkar kanonbra. Sitter och petar med den just nu.

Team8 i Liljeholmen fick en sändning i dag.
Jag skulle få den med Comviq Kompis 24 mån för 2800:-
Hoppade över det erbjudandet...

Grym telefon! Gillar den skarpt... Vi fick ganska många idag.

/Stefan

Kan ni tipsa om en åf som har den billigt?

www.katshing.se har den ganska billigt... 3809:- utan abonnemang.

Jag var och köpte den på webhallen igår, riktigt bra telefon!

Jag köpte den på The Phönhaus igår i Västerås. De hade fått 25st och sålt 20st när jag kom dit. Sjukt j-a läcker och bra telefon. Superdisplay, snabba menyer, 40MB minne mm mm. Nu väntar jag bara på iSync-stöd.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-16 11:59

Vadå väntar?

Jag synkade den med iSync igår kväll. I alla fall kontakter och kalendrar. Nemas problemas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-16 12:27

Det verkar finnas gott...

Det verkar som trots att det är en rykande åtgång på K700 så finns det relativt gott om dem i stockholm i alla fall...

Köpte en på Phonehouse idag och de hade tio stycken kvar och skulle få en ny laddning på tisdag, och Gumperts hade också hemma...

Nu ska jag bara låta batteriet ladda en stund innan lekstugan börjar...

//mmi

iofs så är det ju ingen digitalkamera.....men för att vara en kamera mobil så suger kvalliten...och vga är ju fet ute

  • Oregistrerad
  • 2004-06-17 16:55
Ursprungligen av mmi:

Det verkar som trots att det är en rykande åtgång på K700 så finns det relativt gott om dem i stockholm i alla fall...

Köpte en på Phonehouse idag och de hade tio stycken kvar och skulle få en ny laddning på tisdag, och Gumperts hade också hemma...

Nu ska jag bara låta batteriet ladda en stund innan lekstugan börjar...

//mmi

Det här med att ladda första gången. Jag vet att frågan ställts förut. I affären säger de 15-20 timmar första gången. Men laddas batteriet verkligen mer än fullt?

Ursprungligen av Melker Lindström:

Det här med att ladda första gången. Jag vet att frågan ställts förut. I affären säger de 15-20 timmar första gången. Men laddas batteriet verkligen mer än fullt?

Nej, om man laddar ett litiumbatteri mer än fullt kan det explodera, och både batteriet och telefonen har inbyggd övervakningselektronik som avbryter laddningen innan det händer. Det går alltså inte att "träningsladda" batteriet som man gör med NiMH-celler, så de i affären hade nog bara bristande kunskaper om litiumbaserade batterier. Vill du vara säker på att göra rätt kan du i stället läsa igenom den här artikeln; den går igenom i princip allt du behöver veta om hur man bäst underhåller litiumbatterier:

http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-18 12:10

K700 är betydligt rappare i menyerna än T610. Hur någon kan uppleva att K700 är seg och t o m lite segare än T610 låter väldigt märkligt och fel. Min K700 är definitivt snabbare i menyerna än T610.

Ursprungligen av carbon:

K700 är betydligt rappare i menyerna än T610. Hur någon kan uppleva att K700 är seg och t o m lite segare än T610 låter väldigt märkligt och fel. Min K700 är definitivt snabbare i menyerna än T610.

Tack, det där lät trevligt. Väntar otåligt på min slutlön nu.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-16 15:56
Ursprungligen av Yorick:

Vadå väntar?

Jag synkade den med iSync igår kväll. I alla fall kontakter och kalendrar. Nemas problemas.

Hur gjorde du för att få det att funka? När jag försöker lägga till K700:an i iSync så får jag bara ett meddelande i telefonen som säger att "Sessionen är slutförd". Och inga "devices" kommer upp...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-16 18:56

Kassa meddelandesignaler...

Måste säga att jag tycker att meddelandesignaler som finns är allt mellan usla och urusla...

Är det inte lite konstigt att man inte kan välja fritt bland midi-filer och mp3-filer att kunna använda som meddelandesignaler...?
Eller är det bara jag som är dum i hela huvudet och inte fattar hur man gör...?

//mmi

  • Medlem
  • 2004-06-16 15:45

Det är vell dne bästa kameran som finns just nu? till mobil dvs.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-06-16 22:32
Ursprungligen av Toke:

Det är vell dne bästa kameran som finns just nu? till mobil dvs.

Titta på Gx30n och 7610n så skriver du inte så sen

  • Oregistrerad
  • 2004-06-16 17:54

Jag gjorde... inget!

Jag hade BT igång på både Powerbooken och K700:an och sen startade jag iSync. Vips dök den upp i den där metalliska ytan. man kunde klicka på listen nedtill och styra vad som ska synkas.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-16 18:43
Ursprungligen av Yorick:

Jag gjorde... inget!

Jag hade BT igång på både Powerbooken och K700:an och sen startade jag iSync. Vips dök den upp i den där metalliska ytan. man kunde klicka på listen nedtill och styra vad som ska synkas.

När jag kör "Bluetooth Setup Assistant" så kan jag inte välja "Set up iSync to transfer contacts and events". Jag kan välja att använda den tillsammans med Adressboken (för att skicks sms och sånt, samt för att koppla upp mig med gprs).

Har testat att ta bort alla parade bluetooth-enheter från datorn och kört från scratch med K700:an, men det går inte då heller.

Att sedan para min gamla T610 igen, gick helt smärtfritt.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-16 19:39

Jag tror att du måste välja vara para ihop de från telefonen och inte från datorn. Jag gjorde först det från datorn och fick samma svar som du men när jag gjorde det från telefonen fungerade det utan problem.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-17 10:51
Ursprungligen av dennisb:

Jag tror att du måste välja vara para ihop de från telefonen och inte från datorn. Jag gjorde först det från datorn och fick samma svar som du men när jag gjorde det från telefonen fungerade det utan problem.

Japp det funkade!

Ursprungligen av maccis:

...blev besviken på menyerna de var ju "toksega"...

Håller med att menyerna är lite halvsega. De är iaf segare än min gamla T610. Men bara lite segare.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-06-16 22:33

Kikade på den idag och den väckte helt klart "vill ha" inom mig men jag blev besviken på menyerna de var ju "toksega" avvaktar några veckor och ser om den sjunker eller om "vill ha" blir för starkt köpt två mobiler på mindre än en och en halv månad nu ju

Menyerna på min K700i är absolut inte "toksega".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-17 06:14

Så, nu har jag också fått tag på en. Skönt att byta ut den gamla trotjänaren (T39).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-18 13:54

Nån som hittat ett bra fodral att ha K700 i? Den där fåniga lilla luckan över kontakterna i botten sitter i vägen om man ska använda handsfreen. Jag letar efter ett fodral att ha i bältet.

Bevaka tråden