Problem på apple store?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-06-08 01:59

Beställde min iBook den 26/05 och den blev skeppad den 28/05. Har fått trackingnummer på apple store i beställningsstatus och det står TNT Nederländerna, men det finns inget under "Activity" i detaljerna och ingenting med det tracking nummret om man söker på tnt.se.

Brukar apple store vara såhär sega? Eller är det bara statusen som är knas?
Sitter 60 mil hemmifrån just nu och kan inte kolla mailen, så har nån 020 nummret till apple som man skall ringa om man har frågor angående sin leverans, tänkte slå dom en pling imorron då jag måste ha datorn.

/Buster

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-08 02:15

Har precis samma problem som du har. Skrev ett mail inatt så jag får se vad de svarar imorgon...

• Medlem
  • 2004-06-08 04:24

Visas inte heller för mig på trackingsidan var paketet befinner sig.
Så jag ringde upp supporten och fick reda på att den var i tullen i Luxemburg

Citat:

Brukar apple store vara såhär sega? Eller är det bara statusen som är knas?
Sitter 60 mil hemmifrån just nu och kan inte kolla mailen, så har nån 020 nummret till apple som man skall ringa om man har frågor angående sin leverans, tänkte slå dom en pling imorron då jag måste ha datorn.

Apple Store - kontaktinformation

Kostnadsfritt telefonnummer: 020 120 9971
Faxnummer: +353 21 428 3912
Måndag - Fredag: 09.00 - 18.00

E-postadress: se.consumer@euro.apple.com

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-08 07:04

Min PowerBook dröjer också verkar det som, la in en beställning 30/5 och den skeppades iväg 2/6 men än har den inte dykt upp på TNTs ordertracking. Att döma av statusen på http://www.apecode.com/appletrack/ så verkar den fortfarande vara kvar i Shanghai, "departed direct" är senaste statusen där. På Apple Stores egna statussida finna bara informationen "Shipment Picked Up".

Enligt Apple Store så är ju leveranstiden 5-7 vardagar så än så länge är det ju ingen fara på taket för min del, men själklart vill man ha hit den så fort det bara går.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-06-08 11:12
Ursprungligen av peterj:

Min PowerBook dröjer också verkar det som, la in en beställning 30/5 och den skeppades iväg 2/6 men än har den inte dykt upp på TNTs ordertracking. Att döma av statusen på http://www.apecode.com/appletrack/ så verkar den fortfarande vara kvar i Shanghai, "departed direct" är senaste statusen där. På Apple Stores egna statussida finna bara informationen "Shipment Picked Up".

Enligt Apple Store så är ju leveranstiden 5-7 vardagar så än så länge är det ju ingen fara på taket för min del, men själklart vill man ha hit den så fort det bara går.

"The number should be 10 digits and start with '80' (80xxxxxxxx)"

Sånt har jag inget, men jag har ett som börjar på 90, men där hittar den inte heller nått..

ska ringa apple nu för jag måste ha datorn innan den 16e

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-08 11:25
Ursprungligen av Buckner:

"The number should be 10 digits and start with '80' (80xxxxxxxx)"
Sånt har jag inget, men jag har ett som börjar på 90, men där hittar den inte heller nått..
ska ringa apple nu för jag måste ha datorn innan den 16e

Skumt, jag fick ett sånt direkt när ordern hamnade i status "Shipped". Visas i kolumnen "Tracking Number" precis till höger om "KUEHNE & NAGEL HIGH TECH LOGISTICS" i kolumnen "Carrier Name", första tabellen som kommer under de gröna bilderna.

• Oregistrerad
  • 2004-06-08 07:22

Det här hände mig med i November 2003 när jag beställde min G5:a.

Man ändrar i dokument utan att visa att man gjort en änding. Följer inte upp som man skall. Det är mycket irriterande och kvalificerar under "dålig kvalitet".

Ring Apple store varje morgon och var vänlig men bestämd och sätt upp ett nytt mål för nästa dag för dem.

Här är något som 99%mac skulle kunna ta tag i och avkräva svar från Apple.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-08 07:53

Upplevde samma skeende när jag beställde min iBook i Januari. Datorn dök inte upp hos TNT förrän när den kom till Europa. Kan möjligtvis vara så att TNT inte skeppar datorn från Taiwan och bara har hand om den europeiska delen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-08 08:01

Ja, det stämmer, det är "KUEHNE & NAGEL HIGH TECH LOGISTICS" som står för transporten från Shanghai till Europa där TNT tar vid. I mitt fall verkar det vara TNT Holland, tidigare när jag beställde har jag för mig att godset mellanlandade i Luxemburg.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-08 10:21

Detta svar fick jag från supporten:
"Om du vill spåra leveransen av en beställning, går du till adressen http://www.tnt.com. Där måste du ange det 10-siffriga referensnummer xxxxxxxxxx som visas i e-postmeddelandet om leverans som du fått från Apple Store.
Ditt gods skeppas från Taipei, detta innebär att Din sökning hos TNT inte ger resultat förrens godset har nått Holland, och TNT har plockat upp det där. "

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-06-08 12:41

LYCKA!

Ringde just apple, gissa vad?
Jo dom sa att den var ute för leverans idag, och att jag skulle ringa tnt och beställa tid.
Men jag är inte hemma just nu så jag ringde hem för att kolla när nån kan ta imot paketet, men det hade redan kommit!!

SÅ ikväll när jag kommer hem så står ibooken och väntar på mig

Min dator tog tre veckor på sig. Det dröjde innan den kom upp på trackingen.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-06-09 00:45

Nu sitter jag här hemma och installerar den.. YEY!!
och inga döda pixlar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-10 18:15

Idag kom min PB också, fick dock aldrig upp location osv på tracking-sidan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-10 18:24

Samma här. När datorn väl tagits hand av TNT i Luxemburg så kom den hem på två dygn. Inte ens när jag surfade in på Apples sida med den nya Powerbooken hade någon som helst information om status dykt upp annat än att den var beställd. Svagt.

Den info jag fick var via apecode.

• Oregistrerad
  • 2004-06-13 15:38

1. Det är väl så att man inte betalar ngn frakt när beställningen är över typ 900 euro?
2. Kommer dom med datorn till dörren?
3. Hur långt tid tog det?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-06-13 22:15
Ursprungligen av themos:

1. Det är väl så att man inte betalar ngn frakt när beställningen är över typ 900 euro?
2. Kommer dom med datorn till dörren?
3. Hur långt tid tog det?

3. 12dagar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-13 21:57

1. Frakt ingår då.
2. Ja.
3. Jag beställde den 2:a juni, datorn kom den 10:e juni.

• Oregistrerad
  • 2004-06-14 11:29

Vad händer om man inte är hemma när dom levererar datorn? Lägger den på Konsum (närmaste postkontor)? Eller tar dom kontakt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-14 11:35

De (TNT) brukar ringa om du lämnat telefonnummer och inte är hemma när de kommer. Då kommer ni överens om en ny tid/plats för leveransen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-14 11:35

Jag har för mig att jag läst någonstans att TNT ringer dagen innan och bestämmer tid för leverans, så blev det dock inte i mitt fall.

1
Bevaka tråden