Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemmasnickrade kartor i C&C: Generals?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har spelat Generals ett tag nu, men jag börjar tröttna lite på att det är ett så begränsat utbud av kartor i skirmish mode. Enligt Aspyr ska man som Mac-avändare kunna ladda ned kartor ifrån nätet på samma sätt som Windowze-användarna gör. Men.. det verkar inte fungera, jag har provat att lägga in zippade, ozippade kartor i Generals mapp. Men de dyker inte upp i spelet. Någon som vet hur man löser detta?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-06-06 11:46
Ursprungligen av Sundevall:

Jag har spelat Generals ett tag nu, men jag börjar tröttna lite på att det är ett så begränsat utbud av kartor i skirmish mode. Enligt Aspyr ska man som Mac-avändare kunna ladda ned kartor ifrån nätet på samma sätt som Windowze-användarna gör. Men.. det verkar inte fungera, jag har provat att lägga in zippade, ozippade kartor i Generals mapp. Men de dyker inte upp i spelet. Någon som vet hur man löser detta?

Först så måste kartan du vill använda ligga i sin egen mapp, dvs en mapp med EXAKT sama namn som kartan minus filändelsen ".tga".
Detta skall sedan placeras i "Command & Conquer Generals/User Data/Maps/"

Tack för tipset. Fungerar bra!

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-06-21 02:48

men hur gör man egna banor? har glömt hur man gjorde...

1
Bevaka tråden