Prisvärd iBook?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-04 16:12

Har fått erbjudande om att få köpa en iBook 12" 800Mhz G3, 256MB RAM, 30GB HDD, DVD-combo, väska, Apples optiska mus, komplett för 6000:- och då har jag möjligheten att titta på datorn innan jag slår till. Enda kruxet är att den kommer med engelskt tangentbord.

Har aldrig i hela mitt liv jobbat med Mac men ska nu switcha, är rätt less på Shuttlen (ska säljas efter iBook-inköp, får väl ca 5-6000:- för den). Det jag kommer att använda datorn till är att surfa, lyssna på musik, kolla på film (DVD, divx, xvid, mpg1/2), nedladdning (DC), samt använda TV-outen, thats it!

Vad tror ni, är ovanstående dator prisvärd? Klarar den av det jag behöver den till? Är tv-ut:en något att ha? Är tangentbordet bara en vanesak eller ett enda stort minus? Och hur står sig processorn mot G4 1GHz samt Radeon 7500 mot 9000/9200? Behöver besluta mig inom 2-3 dagar. All hjälp uppskattas.

• Medlem
  • 2004-06-04 16:27

Engelskt tangentbord skulle i alla fall inte jag stå ut med...

TV-ut kostar runt en femhundring om det inte följer med och du "måste" uppgradera minnet till 640 för ungefär 1300:-

TV-ut är bra, och processorn är hygglig, men varken den eller grafiken pallar mer avancerade spel t ex.

• Oregistrerad
  • 2004-06-04 18:32

Om det varit svenskt tangentbord tycker jag att priset är bra. det enda som behövs är mer minne. Har ingen erfarenhet av engelst tangentbord .

• Oregistrerad
  • 2004-06-04 18:39
Ursprungligen av Ulf Boström:

Om det varit svenskt tangentbord tycker jag att priset är bra. det enda som behövs är mer minne. Har ingen erfarenhet av engelst tangentbord .

Tangentbordet som sådant spelar väl inte så stor roll - det är ju lika många knappar och vad det blir för tecken styrs väl av tangentbordsinställningar - det är väl bara att man får sluta lita på vad det står på knapparna…

1
Bevaka tråden