Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Videoprojektor från Apple?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fr Engagdet! (troligen ett riktigt rykte, dvs risk för stort avstånd till sanningen! )

"Somehow we missed it when word hit the street about this back in January, but Apple is supposed to be coming out with a high-resolution digital projector next month. Just like that aluminum Cinema Display we had pics of the other day, this is one is only a poorly substantiated rumor. Our immediate thought it is that an Apple digital projector might have some sort of tie in with that other big Apple rumor, an iPod with a video-out port for looking at digital photos on a TV (the prospect of which should inspire fear in anyone who had to sit through endless slideshows of other people’s vacation pics as a child), but over at osViews Kelly McNeill things that they could actually be working on a combination projector/computer that would work with a movie version of iTunes and be the Mac digital entertainment hub that a lot of people have been hoping and dreaming for."

Läs med på www.engagdet.com

Dream on - men vem vet vad Apple har i bakfickan att överraska med.

Angående drömmar så var det någon som sa att de kanske skulle komma med idreams - läste det här för några år sedan - en sak som kan spara ens drömmar o visa upp dem sen på macen i ett lämpligt program.

Jag säger bara idreams.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-06 13:27

Vore kul om apple kom med en projektor med trådlös firewire (802.15.3 + FW). Gärna med fet upplösning, bra skärpa, ljus och färgåtergivning. Gärna tyst också.

Önsketänkande ryckte. Dream on, som sagt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-06 17:34

LOL!

Och det kan du avgöra?

Ursprungligen av Cypher:

LOL!

Och det kan du avgöra?

Nej, men jag kan tippa.

Visst vore det fint, men jag tror inte det händer. Det är min gissning. Men önska kostar ju ingenting...

En Apple-projektor och den beryktade settopboxen iBox. Gärna med en slot in för iPod. Så man bara trycker in iPoden som en kassett i iBoxen och vips så har man alla filmer, musik osv. på tv:n plus att man kan spela in från tv direkt till iPoden. Vore så jäkla grymt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-06 19:25

det vore inte fel med trådlös FW för att streama en DVD till projektorn från en bärbar (iBook/PB). Gärna stöd för surround också.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-06-06 19:39

Vore inte fel om det dessutom vore något i prisklass som vanligt människor har råd med...

  • Medlem
  • 2004-06-06 20:04
Ursprungligen av iggy:

Vore inte fel om det dessutom vore något i prisklass som vanligt människor har råd med...

inte för att jag själv har råd med de dyraste Appleprodukterna, men om alla hade haft råd med en Spartacus när den kom, vad hade då varit häftigt med den ?, att alla har en ?

Apple gör grymmt bra saker, och det SKALL kosta pengar, annars blir det inga bra nya grejjer!!!

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-06-07 08:18
Ursprungligen av Dasse:

inte för att jag själv har råd med de dyraste Appleprodukterna, men om alla hade haft råd med en Spartacus när den kom, vad hade då varit häftigt med den ?, att alla har en ?

Apple gör grymmt bra saker, och det SKALL kosta pengar, annars blir det inga bra nya grejjer!!!

Jag begär inte att jag ska ha råd med den dyraste datorn de gör överhuvudtaget, men att det ska finnas bra och billigare varianter av de sakerna de trots allt gör, som skapar lite verklig konkurrens för konkurenterna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-06 20:26

Vore coolt om den nya iMacen var en Globe + projektor istället för en TFT-skärm hängandes. Det blir ju ändå en all-in-one fast mer vill-ha-faktor och perfekt som hemmabiosystem. Gärna med en Toslink för Sourround också och till ett bra pris förstås.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-07 00:30

Iof.så är jag nöjd om det kommer nya skärmar med 802.15.3 + FW stöd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-07 00:53

Jag tippar på en iPod med inbyggd digitalkamera, samt färgskärm...

-T

  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 12:43

jag tippar på en tuff grejer med ett i i början.. iGrej, iCool, iPryl. iDyr

dyr som satan, men sååå snygg.

1
Bevaka tråden