Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ni byta ut bilderna på förstasidan nu?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-01 12:39

Det var varit samma gamla trötta bilder i evigheter nu. Byt ut dem tack.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-06-01 13:45

Varför inte låta folk runtom i landet göra egna bilder och sicka in?
Krav: Rätt storlek(fixa script som kollar), bilden skall vara "taggad" med ägare och händelse, ska ha Mac/Apple/99mac anknytning, inte vara stötande, PUL-godkänd ;).
Sen är det bara att fixa 1-3 moderatorer som kollar och godkänner bilder.
Den som har skickat in den blir ansvarig för ev åtal.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-01 14:07

Bra idé! Vad säger sheriffen?

Det är ett bra förslag - kör hårt.

Det är väldigt svårt att hitta bra bilder som passar i det ovanliga formatet - men vi försöker ta bilder varje gång vi gör bildreportage nuförtiden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-03 09:33
Ursprungligen av Björnström:

Det är ett bra förslag - kör hårt.

Det är väldigt svårt att hitta bra bilder som passar i det ovanliga formatet - men vi försöker ta bilder varje gång vi gör bildreportage nuförtiden.

Vilken upplösning?

Nevermind, knyckte & öppnade i PS... lite trött i huvet visade det sig...

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-06-05 14:04

En bild!

Vet inte var man skall skicka bilden så jag lägger den här och hoppas att den faller "er" på läppen!
MVH

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-01 15:04

Köp en Hasselblad XPan - den e bra - finfin och kul att jobba med...

Ursprungligen av fjellis:

Köp en Hasselblad XPan - den e bra - finfin och kul att jobba med...

Ja den har ju säkert 99mac en budjett som håller för

Gör som jag, stäng av bilderna genom att klicka på det lilla lilla minustecknet längst upp i högra hörnet. Man kan behöva stänga av bilderna två gånger innan forumet/webbläsaren har förstått att man vill stänga av dom..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-01 18:24
Ursprungligen av whoami:

Gör som jag, stäng av bilderna genom att klicka på det lilla lilla minustecknet längst upp i högra hörnet. Man kan behöva stänga av bilderna två gånger innan forumet/webbläsaren har förstått att man vill stänga av dom..

VILKEN UTMÄRKT FUNKTION! Tack för tipset.

  • Medlem
  • 2004-06-01 18:42
Ursprungligen av whoami:

Gör som jag, stäng av bilderna genom att klicka på det lilla lilla minustecknet längst upp i högra hörnet. Man kan behöva stänga av bilderna två gånger innan forumet/webbläsaren har förstått att man vill stänga av dom..

Vilken icke-lösning. Mondo ville ju ha nya bilder, inte ha bort dem :rolleyes:

Jag vill också gärna ha nya bilder. Och att kunna ladda upp en mac-relaterad bild, eller två, vore kul.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-03 09:32
Ursprungligen av samul:

Vilken icke-lösning. Mondo ville ju ha nya bilder, inte ha bort dem :rolleyes:

Jag vill också gärna ha nya bilder. Och att kunna ladda upp en mac-relaterad bild, eller två, vore kul.

En bra lösning när man surfar 1024*768

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-03 08:29

Ja, det har varit samma bilder oerhört länge nu...

Du har rätt, det är svårt att få en vettig bild i det formatet. Testade lite och "allt blir avklippt"

Ni känner ju till principen bakom 99mac: ett litet gäng driver sajten utan betalning och har fullt upp hela dagarna. Det är sällan vilja eller kunskaper som sätter stopp utan dygnets 24 timmar.

Med andra ord: ta fram royaltyfria bilder som passar så har dom stor chans att hamna i topimages!

Mondo borde ju veta sånt här...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-06-05 17:24

Kentor: Den där bilden är läskig, skulle inte vilja se den högst upp på en sida. Brrrr

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-06-05 18:02
Ursprungligen av Creops:

Kentor: Den där bilden är läskig, skulle inte vilja se den högst upp på en sida. Brrrr

Så får du ju inte säga om min dotter

1
Bevaka tråden