Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia 6230 och Mac

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-31 20:57

Eftersom isync inte har stöd för 6230 och Nokia bara utvecklat sin syncprogramvara för pc undrar jag hur jag ska komma åt bilder/musik och filmer på telefonen UTAN att behöva plocka isär den och grotta fram mmc kortet, som sitter under batteriet, för att sätta detta i en speciell mmc-läsare. Någon som vet? Det borde ju finnas någon liten patch så att man kunde se det som finns på mmc-kortet bara genom att plugga in nokias usb-anslutningskabel...? Finns det?
Ett annat problem är den filmkomprimering som används. "3gp". Funkar dessa filmer i quicktime?

Annars måste jag säga att det är en riktigt bra telefon! Tråkigt att nokia struntar i macanvändarna bara...

Mnja du, det är nog du som inte riktigt forskat färdigt tror jag. Det går alldeles utmärkt att bläddra på enhet med Bluetooth. Där kan du lägga över låtar, hämta bilder m.m.

3gp skall vara kompatibelt med QT, har jag för mig. Mer finns att läsa om du kollar tidigare tråd i ämnet 6230 och Mac.

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=42093

1
Bevaka tråden